Jump to content

A-Tec Marksman spørsmål


VestlandsSmellen

Recommended Posts

Er det noen som vet for sikkert om en Marksman demper for .338 passer på en Marksman brems for 6.5? Jeg antar at det burde gå fint, men fint om noen kan bekrefte/avkrefte dette. Jeg vil og anta at det skal gå andre veien da.

 

Hvis jeg kan slippe å kjøpe 6.5 demperen og bruke 338 demperen jeg allerede har, så føler jeg at jeg eliminerer en situasjon der jeg ved uhell setter 6.5 demperen på 338 bremsen! Ja, med god rutine så kan man unngå dette, men sannsynligheten er likevel ikke 0.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 stk Ase Utra SL7BL i 338.. til disse to har jeg bremser med forskjellige gjenge stigninger (14:1..15:1..18:1)  på en mengde løp i kaliber fra 6,5-338.. fungerer supert.. ASE Utra er en ståldemper som kun blir brukt på bane.. bruker andre dempere på jakt på de samme løpene..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sunnmøring said:

Jeg har 2 stk Ase Utra SL7BL i 338.. til disse to har jeg bremser med forskjellige gjenge stigninger (14:1..15:1..18:1)  på en mengde løp i kaliber fra 6,5-338.. fungerer supert.. ASE Utra er en ståldemper som kun blir brukt på bane.. bruker andre dempere på jakt på de samme løpene..

 

 

Ja, men her har jeg allerede en Marksman til 338'en, og ser på å kjøpe en 6.5 som har en Marksman på allerede, men tenker at hvis jeg konsekvent bruker 338 demperen på begge riflene, så eliminerer jeg sjangsen for at jeg har et uhell der jeg setter på 6.5 demperen på 338'en. Sannsynligheten er meget liten, som sagt, men ikke null. Dette gjelder jo kun hvis det fysisk er mulig da. Hvis det er forskjell i ID/OD på festet/bremsen, så går det ikke an i det hele tatt å ta feil.

Edited by VestlandsSmellen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...