Jump to content

SP hetter - Tilgang, priser, mykhet og erfaringer


Think!

Recommended Posts

Prøver å starte en tråd hvor man kan dele sine erfaringer vedr SP hetter. Enten det er tilgang, priser og erfaringer med merker.

 

Ståa er en veldig vanskelig tilgang på hetter, å dermed må enn prøve andre merker enn ikke har kjennskap til fordi enn har brukt bestemte merker i årevis.

 

Selv har jeg brukt CCI kjøpt på jaktdepotet i årevis pga pris og enkel tilgjengelighet. Så begynte jeg med revolver og dermed måtte jeg ha Federal.

 

Det må sies at for revolveren S&W 14-3 så utgjorde overgangen fra Geco fabrikk ammo til Federal hette bare 1/4 omdreining slakking av skrue for hovedfjær.

 

Sig P210 er ikke kresen på tennhetter, den har blant annet avfyrt ammo som ikke ville avfyres av Glock.

 

Så hvis jeg vil ha myke hetter til erstatning for Federal, hva og hvor skal det skaffes?

Link to comment
Share on other sites

alt av magtech SP jeg har prøvd har vært vesentlig hardere enn de fleste årgangs/lotter S&B SP hetter

 

selv S&B SP magnum er mykere enn magtech SP 

 

magtech SP har også problemer med  noen typer krutt ala 3n38

 

S&B sine SP har vært såpass bra at jeg har brukt de i tuna revolvere, som ellers bare har spist fed SP, med marginal stramming for å få 100% med S&B 

 

mitt tips er mao S&B SP som erstatning billig for fed SP

 

til hardere ladninger og ting med mer anslag er favoritten winchester de tåler mer trykk uten å flyte ut enn S&B og fed, men tenner 3n38 skikkelig  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Kjøpte noen murom competition  tennhetter for noen år siden. Russiske tror jeg. Tror de var mykere enn winchester sine. Husker ikke hvor jeg kjøpte de, men var annonsert på finn. 
Hva og hvor får man de billigste tennhettene nå om dagen?

Link to comment
Share on other sites

hikkas skrev (10 timer siden):

Kjøpte noen murom competition  tennhetter for noen år siden. Russiske tror jeg. Tror de var mykere enn winchester sine. Husker ikke hvor jeg kjøpte de, men var annonsert på finn. 
Hva og hvor får man de billigste tennhettene nå om dagen?

De rimeligste hettene man får nå er vel Magtech. Selges forskjellige steder etter hva jeg ser. De ligger på 1,20 til 1,30 pr.hette
Fiocchi havner vel i samme prisleie. Ellers er det fort 1,80 for Federal, winchester og CCI etter det jeg har sett så langt iår. 

Link to comment
Share on other sites

Fant igjen kvitteringer fra både 2019 og 2020 der jeg betalte 39 øre for Magtech SP. Har også en eske der jeg har skrevet på 29 øre uten datering, men den er fra 2016 eller senere. Grei avkastning for de som investerte i slike for noen år siden ... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...