Jump to content

Salg av kikkert, hva er en grei pris for denne?


HBshot

Recommended Posts

Hei, og velkommen til forumet!

 

Jeg prøvde meg også med litt "goole-gymnastikk", men resultatet var like magert som da du prøvde.

 

Mitt foreløpige svar er at det er to muligheter:

 

a: Dette er en kikkert fra før Internett sin tid, en fabrikk som senere er gått inn eller slått sammen med andre (de "store" merkene har ei lang anetavle). Men det virker litt usannsynlig, dette er ikke noe "50-talls-design".

 

b: Dette er en "no brand" kikkert fra et av de folkerike landene i Østen, som en-eller-annen fant på å klistre navnet "Arlin" på. Vedkommende kom aldri så langt at h*n nevnte godsakene på nettet.

 

I begge tilfellene er det "rov og ran" å kreve penger for at noen overtar herligheita.

 

Edited by Jegermeistern
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Denne kikkerten ligner fullstendig på noen billige men ganske gode kikkerter jeg kjøpte på Europris da Euro.... var ganske ferske, 20-25år siden(?)

Kan ikke huske det sto noe navn på dem.

Dem kostet noen hundre, var veldig lette, og litt løse i broen for fokuseringen. De var overaskende klare å se i, jeg hadde 7×32 og 10×50. Jeg likte dem, men de gikk med i en brann.

Dem er ikke vanntette.

Edited by Krell
Forbedret
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...