Jump to content

Cold Steel SRK


Vaquero

Recommended Posts

Andre her har også påpekt at SRK SK-5 sitter for hardt i sliren, det er faktisk et lite minus. Når det gjelder SRK Compact så sitter den også godt, men ikke på langt nær som på storebror SK-5. Jeg fant ut at det er enkelt og lettvint å få Compact-kniven ut av slira.

Det er bare å legge tommelen på slirekanten som her, og presse tommelen med et bestemt trykk, vipps så kommer den lett løs. På SK-5 sliter jeg mye med klypa med samme teknikk. Å løsne SK-5 fra slira ser ut til å bli en tohåndsløsning for meg.

DSC06251.JPG

Faktisk lettere enn enkelte andre kniver jeg har i lærslire. 

 

DSC06252.JPG

Edited by Vaquero
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Blir dagene litt kjedelige, så er mitt råd: Kjøp en kniv:

Mitt siste kjøp av kniv i 2023 ble denne Cold Steel Leatherneck SF, jeg har falt litt for Cold Steel sine kniver. Jeg burde kanskje vurdere å gå litt opp i pris og vurdere en Cold Steel Master Hunter. Nå har jeg tre Cold Steel kniver for tur og jakt. Jeg vil jo si at Leatherneck er en gøyal sak, men upraktisk til jakt og småfisk, den blir litt for tung og stor, ikke minst et for tykt knivblad. Skal en ut på en lang fottur bør en nok velge en kniv ut fra vekt og nytte. Store kniver øker vekten på oppakningen som du må drasse på. Denne Leatherneck kniven er en noe prismessig rimeligere alternativ mot en Ka-bar, ellers mye samme type kniv og størrelse. Denne type kniv for min del blir en kombiløsning mellom en kniv og turøks. 

DSC06728.JPG

DSC06730.JPG

DSC06735.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei,

Kjøpte srk c til 249 på xxl nå i høst. Bare å vente så kommer den nok på tilbud en gang til. Da ble det impulskjøp av 2 stk. Så kan lure på om man har bruk for flere kniver i samlingen. Ser nå at både skittfiske og clas Olsen hadde fått egen side for preppere og andre som vil overleve neste katastrofe. En verden i endring og da er det fint at butikkene følger med. Egenberedskap tror jeg det heter på fint.

 

Tore

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...