Jump to content

.17hmr småviltkule


Snipart

Recommended Posts

Hei

 

Eg slit med presisjonen i mi CZ457 med CCI Gamepoint. Søker derfor råd kring alternativ kule til småvilt som skal etast.

Nokon som har erfaring med Winchester superx JHP? Det er ikkje stort utvalg når det kjem til denne typen ammunisjon i .17hmr

 

V-max gir god presisjon i mi børse, men er ikkje egna til så mykje meir en kråkesprenging. FMJ blir for marginalt mtp fluktstrekning og skadeskyting

 

Alle råd og erfaringer settest pris på!

Link to comment
Share on other sites

Winchester xtp/super-x er den ammoen som går best i min cz, etter at cci fmj ble bare skjit...

105 meter, 1cm ruter.

20210213_112928.jpg.d2eb84ccbc6adad389ca05b13e408f59.jpg

 

Virker godt både på rev og kråke, samt rype hvis du er litt omtenksom med skuddplassering. Litt høyt i brystet rett forfra er å foretrekke eller høyt sideskudd, ca ved vingefestet hvis du ikke kan skyte forfra. Midt i fileten er etter min mening bortkastet da det ødelegger mye av kjøttet. Skudd bakfra i rygg kan sammenlignes med v-max.

Og kansje unngå skudd på for nært hold.

 

Hornady xtp er vel kansje samme kula, noen ganger lettere å få tak i hvis du ikke finner Winchester, bort i mot samme presisjon i min rifle.

 

Ellers er det lurt å trene på skudd med det anlegget du bruker på jakt. I samme temperatur. Sett opp noen blinker både i opp og nedoverbakke, der har jeg bommet på flere sjangser enn jeg vil snakke om. .17 hmr er en liten luring av en patron, men veldig presis og effektiv når man gjør ting rett.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...