Jump to content

Beretta cal 20 magnum. Hva er den verdt?


Riflemann

Recommended Posts

Tja, rundt 8-10k?

 

Helt greie 685 ligger ute for mellom 7 og 10 tusen avhengig av stand (og hvor mye selger faktisk vil selge den..). Dette er jo riktignok en 686. Har den løse choker?

 

Jeg prøvde å kjøpe en 685 av en gnom på finn.no som trakk seg fra salget da jeg ville ha bilder av pipa under forskjeftet. Den skulle jeg gi 8500 kr for.

 

Edit: det ligger ute en 686-20 til 8500 også nå ser jeg.

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ei tohi varjata said:

Edit: det ligger ute en 686-20 til 8500 også nå ser jeg.

Er det denne du mener? Beretta 20 cal hagle til salgs | FINN torget

Det er vel en rusten og herpet 685. En 686 Spesial er modellen etter 685 - fra den tid Beretta lagde kvalitetsvåpen til en rimelig penge. Den du har ser jo rimelig strøken ut- og jeg tror du for solgt den for 12- 13K om den er rustfri og ikke har for trange choker. For øvrig et meget smekkert og lettskutt våpen 😉

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FreeSkier said:

Men usikker på forskjell på Silver Pigeon og special.. 

I all hovedsak er det vel utskiftbare eller faste choker. Mtp stål, fra halv og åpnere kan en skyte alt i denne. (merk, de aller fleste problemene med stålhagl er vel "vrengte", løse choker. Det koster vel rundt kr 750 å åpne en choke- og da kan alt av stål og tungstein mm brukes i en 20/76) Jeg har og har hatt mange hagler- med både løse og faste choker- løse har jeg vel egentlig aldri hatt bruk for. For øvrig, den som kjøper en strøken 20/76 Spesial for 10K gjør et kupp...😉

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, bobby said:

Er usikker på hvor attraktiv kal 20 blir fremover nå som blyforbud er et fakta...

Jeg brukte stort sett kaliber 20 i forrige periode med blyforbud. Et ikke-eksisterende problem den gang, så det blir neppe noe problem nå, når markedet for slik ammunisjon blir ekstremt mye større. Nå har hele Europa blitt marked for blyfri ammunisjon- stort marked vil føre til bedre produkter- og forhåpentlig vis- rimeligere priser. 😉

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

Joda, markedet på nye eventyr-blandinger med Tinn/Kobber I hagl kommer nok å øke og blir interessant å følge.- De kommer nok likevel til kort sammenlignet med blyets densitet og effektivitet. 

Jeg fikk såvidt også prøvd vismut på fugl forrige forbudsperiode..og 2.generasjon av de var gode,- dette da I kal.12

Prisen tatt i betraktning er det vel likevel "jernhagl" som blir det vanligste å se I diverse nedbrytbare materialer i haglkopp og hylser. 

Kal 20, tjaa - vurdert ibland, men etter det nye blyforbudet har jeg for min del slått dette fra meg.- Kunne sikkert vært å ønske for en GGG med litt leddgikt på toppen 😆 - skulle det likevel bli langtur etter fjellrypa blir det min gamle Merkel s/s som blir med meg - litt lettere i hendene enn o/u beretta.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...