Jump to content

Winchester wildcat


NordiskTrapSkytter

Recommended Posts

Fikk i dag tilbake søknad på winchester wildcat .22lr 

jeg fikk avslag på søknaden der begrunnelsen var at jaktvåpen skal være konstruert for å ha maksimal kapasitet på 10 skudd og ikke mer! Det er 10skudds magasin som følger med våpenet fra fabrikk. 
Siden det var mulig å få tak i større magasiner mente de denne ikke kunne godkjennes… men det samme gjelder jo omtrent alle halvauto .22… 

Går det an å klage på dette eller er det bare å legge fra seg hele greia?

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, NordiskTrapSkytter said:

Fikk i dag tilbake søknad på winchester wildcat .22lr 

jeg fikk avslag på søknaden der begrunnelsen var at jaktvåpen skal være konstruert for å ha maksimal kapasitet på 10 skudd og ikke mer! Det er 10skudds magasin som følger med våpenet fra fabrikk. 
Siden det var mulig å få tak i større magasiner mente de denne ikke kunne godkjennes… men det samme gjelder jo omtrent alle halvauto .22… 

Går det an å klage på dette eller er det bare å legge fra seg hele greia?

 

Klart du kan klage.

Så kan du etter endelig avslag gå til søksmål mot staten.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Knöttis said:

Sivilombudsmannen ville jeg heller ha prøvd før ett eventuell søksmål.

 

Det er en fin måte å få brukt en del ekstra tid på. Husk at Sivilombudets avgjørelser uansett ikke er noe staten må forholde seg til, de har rett og slett ikke anledning til å omgjøre eller gjøre vedtak.

I dette tilfellet tror jeg nok en rettslig avgjørelse er det man trenger, nettopp for å kunne få klargjort hvordan regelverket egentlig skal oppfattes.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Fikk innvilga søknad på wildcat 22 i September 2022, med beskjed fra politiet om at dette våpenet kunne bli ulovlig etter nye reglene som kom. Avventa til nå og har fått skriftlig bekreftelse fra politi om at dette våpenet er på lista over lovlige halvauto salongrifle. Har bestilt våpen fra Sisu Produkter, så gleder meg til å prøve. Håper de ikkje går tilbake og trekker godkjenningen på denne type våpen med tanke på at alle magasin fra Ruger 10/22 passer overens..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått innvilget søknad på en, venter bare på å få selve tillatelsen i posten. 

 

Litt merkelig at man kan søke på nett og da oppgir epostadresse, men at de likevel sender brev med sneglepost (som ikke lenger bæres ut til postkassen hver dag) om at det er innvilget og må betales før de endelige papirene kommer. En kunne vel ha spart tid og porto ved å sende den meldingen pr epost, så er det bare ett fysisk brev som tar tid og koster penger?

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...