Jump to content

Montere brakett for patronkassse Dillon 550b


ronlamagnum

Recommended Posts

Jeg er nybegynner når det gjelder lading og har kjøpt en brukt Dillon 550B presse. 
Når hylseholderen er helt i bunn-posisjon treffer press-armen nesten bordkanten. Det er bare ca 3 mm klaring og armen er da vinklet litt innover bordet.

Jeg skal nå montere patronkasse brakett men på grunn av at press-armen vinkler innover treffer armen utsparingen (se bilde) i braketten for patronkasse m/sleide før hylseholderen er kommet ned i laveste posisjon (ca 2 cm over bunn posisjonen).

Når jeg ser andre 550b presser ser det ut som om press-armen står vertikalt, mens på min vinkler den som nevnt så mye at den treffer neste bordkanten. 

For pressing av tennhettene på plass er det vel av av betydning at hylseholderen kommer helt ned i bunn av pressen?

Noen som har noen gode råd?

 

image.png.1f7c898590c075e7db24fc0758ae17d5.png

Edited by ronlamagnum
Link to comment
Share on other sites

Hei igjen, 
Ja, det er akkurat samme oppsettet jeg har. 
Mitt problem er at press-armen treffer den runde utsparingen i braketten før hylseholderen har kommet til nedre posisjon. Hylseholderen står ett par cm over toppen på sliden der patronene faller ned.

Har du anledning til å måle avstanden mellom utsparingen og press-armen når den er skjøvet helt frem (hylseholder i nedre posisjon) og om din hylseholder er helt i bunn med armen i denne posisjonen?

Takk for hjelpen!
 

Link to comment
Share on other sites

Beklager. 
Er på jobb, og pressa ble pakket ned før jeg reiste.

Skal pusse opp kjellerstua og ladebua var et adskilt rom av den så jeg måtte rydde ut. 
Ble for lite lading også så kvitter meg med alt, det meste er allerede solgt. Mener at posisjonen på pressarmen kunne justeres, men mange med denne pressa her inne så sikkert flere som kan hjelpe. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sjekk at armen er skikkelig skrudd fast slik at det ikke er noe slark i innfestingen. 
Hvis den er det er det ikke noe problem å file vekk litt i utsparingen på braketten (eller bordkanten der braketten er festet).
Alternativt flytte pressen litt ut fra bordkanten den er montert på, men da blir det større påkjenning på innfestingen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...