Jump to content

antonio zoli mg 92


knutmstien

Recommended Posts

hei:D

har etter mye lesing og slikt funnet ut at drilling må være tingen siden jeg vil ha ei hovedbørse til alle mine turer(den skal ikke bli støvet ned :lol:

skal jakte storfugl,rev,rådyr,rype osv.

har kommet over en pent brukt drilling hos lokal forhandler(antonio zoli mg92 cal 2x 12/70 og 222 rifle,til 18000kr med aim point sikte,

noen som har erfaring med denne drillingen?eller hørt om eventul god omtale:D

 

jeg er links skytter og skal få børsa tilpasset og vrid,og kansje en kolbekappe,alt inkludert i prisen hos forhandleren(har ikke så mye peiling på tilpassing):D

 

noen som har noe formening om 222 som rifle kaliber på en drilling?

 

hadde sikklet etter en tikka t3tactical 6,5x55 som allroundrifle,men drilling virker litt som ett smartere valg da..

hadde og i planene og bruke drillingen flittig på lerduebanen og :D er dette lurt og bruke drilling som lerdue hagle?

eller står de i fare for og slite ut hagle løpene/påvirke rifle løpet?

jeg er klar over att de kan bli stor varme spredning i rifle løpet under som kan medføre crappy samlinger på flere repiterte skudd.

 

tar i mot alt av svar med stor takk:D

Link to comment
Share on other sites

Har helt lik drilling sjøl.

Har ikke fått brukt den så mye ennå, men jeg liker balansen i den veldig godt.

Di fleste mener at en skal ha en kravepatron i et brekkvåpen, men jeg har ikke hatt noe problemer med å få ut tomhylsa ennå. Man tar enket og bruker en ny patron og drar ut den gamle med.

Har brukt min på lerduer flere ganger, men sjekk ut hva slags borring det er i den.

Min har halv og full, så jeg kan kun skyte stål med det ene løpet.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med fin børse. Har sjøl siklet på en slik, men den kostet 20 000,-, uten sikte, så 18 000,- høres ut som en bra pris. 7x57R er en finfin patron det. Har sjøl Zoli kombi og er veldig glad i den. Virker som solide våpen. min har for øvrig .222 rifle. Knallartig liten tass, som går utrolig bra!

 

Likte balansen i drillingen godt. Var nesten som laget til meg den, men det eneste jeg ikke helt likte var vekta, men det er vel gjengs blant alle drillinger. Pass på så senebetennelsen i ryggen ikke blusser opp igjen. Du får litt å bære på! :wink:

 

Skal ikke være problem å bruke den på lerduebanen. Skal heller ikke påvirke rifleløpet å skyte mange skudd med hagle, da du får langt fra så varme løp som med rifleløp. Er jo ingen friksjon, bare varmen fra kruttet som smeller av gårde kulene.

 

Og... Heter nydama di Antonio??? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Har hatt mg 92 modellen i 7*57R og 12/70 i 6-7 år nå, og er meget godt fornøyd!

Kjøpte S&B Zenith/flash dot (1,5-6*42) i fjor som jeg bruker en original zoli montasje på.

Har brukt den mye på rypejakt, andejakt, gåsjakt, harejakt og revjakt.

 

Har ikke justert noe på drillingen, så jeg vil påstå at den passer meg meget bra.

Eneste minuset er "klatring" av skuddene hvis du ikke venter lenge nok mellom hvert skudd, men hva får man for 20000,- i dag..........he he

Link to comment
Share on other sites

Helt enig.

 

Har også Mg92 èn super børse passer perfekt og er megt rask ibruk. Har den i kaliber 6,5x55 og 12/70 .

 

Litt kjedelig det med klatringa men , jeg løste det med å kaste kikkerten. Ikke no problem og skyte samlinger på 4cm på 100meter med de åpne siktene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...