Jump to content

Dilemma, hvilken Anschutz skal jeg velge ?


Akto

Recommended Posts

Har ute en "ønskes kjøpt" annonse på finn, ganske spesifikt på merket Anschutz siden det er våpen som lovprises for presisjon og kvalitet. Jeg aner imidlertid ikke hvilken modell, og jeg har null erfaring med dette merket.

Jeg vil ha en allsidig 22LR i jaktgarderoben, presisjon kommer høyt på lista. At den er håndterbar på jakt er et pluss, men jeg tåler å bære litt - kunne sikkert slanket meg de ekstra grammene om det var viktig. Jeg hadde opprinnelig lyst på en rettrekker, men har funnet ut at det ikke betyr all verden. 

 

Jeg har til nå fått en del forslag, men trenger hjelp til å velge.

1. 1712, strøken, med lyddemper men uten kikkert. Ekstra magasin, matchavtrekk. Selger indikerer 14.000,-

2. 1416, med lyddemper (kinesisk ett-eller-annet), Vortex Viper HS-T 4-16x44, ekstra magasin og matchavtrekk. 15.000,-

3. 1827 Biathlon, men ikke rettrekker. Fortner-avtrekk. Tofot, lyddemper og en Sightron SII 6-24x42. Litt herjet stokk, men jeg er god med treverk så den kan jeg pusse opp. 8000,-

4. 1450. ADCO aimpoint. Alder "nok noen år" i henhold til selger, ser fin ut. Ikke gjenget for demper. 6000,-

5. 1407 evt. 1409 eller noe annet, selger er usikker. 1967-modell, derfor antar jeg at den er 14xx, jaktstokk. Ser hel og pen ut, Bushnell 4-12x4x(noe). Sitter et slags langt lodd på enden av løpet, ikke gjenget for lyddemper. Åpen for bud, vil ikke komme med en pris selv. 

 

I tillegg har jeg fått pris fra Landrø på en helt ny 1761 med KKC stokk og Picatinny skinne for 24.000,-

 

Er det noen no-brainere her? 1712, nummer 1 på lista, ser utrolig fin ut og med mindre jeg er en skikkelig dårlig menneskekjenner så tror jeg ham på at han sier at han selger fordi han må, rett og slett.

 

 

 

Edited by Akto
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...