bobby Posted January 7 Share Posted January 7 Var inne på en Am.jaktside der de norske knivene fra Helle ble positivt oppmerksommet. Ble inspirert til å gi mine egne litt kjærlig omsorg ikveld - både lær skaft og stål... Ingen tvil Helle er solide kniver vi kan være stolte over. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted January 8 Share Posted January 8 Helle kniver er, enn så lenge, produsert i Norge, i ei lita bedrift i "utkanten". En annen norsk knivprodusent har også fine kniver, men de er vel, for tida, produsert i Spania, kanskje som "mellomlanding" før også de "flytter" til Kina? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Röda_Lacket Posted January 13 Share Posted January 13 Skulle overraske meg om Brusletto flytter all produksjon til Kina. Helle har forøvrig den lett ironiske modellen "Arv", her får du reinsdyrhorn og flammebjerk i en og samme kniv. Bladlengde under 9 cm.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielV Posted January 13 Share Posted January 13 (edited) Hadde ein farfar som jobba 45 år på Helle, så her i huset er det forbode å bli sett med noko anna i slira. Men alt vi har er B-vare frå fabrikkutsalget... Hugsar vi fyrte i peisen med kasserte skaftemner då eg var liten. Edited January 13 by DanielV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts