Jump to content

Varme støvler til postjakt i Swe


TwoShot

Recommended Posts

Polardego skrev (52 minutter siden):

Har Baffin Impact. De er veldig varme, men jeg har et problem, de ikke går inn i "fothullene" på snøskutere. Et alternativ er varmesåler som går på batteri. 

 

Varmesåler er greit men varmesokker er bedre.

Link to comment
Share on other sites

Baffin fungerer og er bedre å gå med enn forsvarets fotposer. Sistnevnte kan brukes utenpå sko, men blir varmere om man bruker kartanker.

 

Jeg har nye Baffin Impact i str 43 til salg for 2000,- ink porto: https://www.fjellsport.no/merker/baffin/baffin-impact-stovel-sort-16?channable=01384b6964003130392d38313735bc&variantId=109-8175&gclid=CjwKCAiAqt-dBhBcEiwATw-ggGkBpNc2E5b6BlOPWpwdm7WSXCHcYbfULOibQDaYAl9Y81G10f1-kRoCUzwQAvD_BwE

 

Og pent brukte fotposer med kartanker til 500,- ink porto.

Disse passer utenpå sko i str 40-44

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Var i samme situasjon rett før jul. Etter nokre timer på hjortepost vart dei vanlige jaktskoa kalde.  Kjøpte derfor Baffin Impact  i 44/45, bruker normalt  43/44. Desse var omtrent som månesko og gode og varme.

Men synes at dei var litt trang framme i tåa når eg sat med dei nokre timer.

Kjøpte derfor eit nr større (46) som kjentes betre ut.

Dei 44/45 heiv ej ut på finn til 1500kr, som er omtrent ubrukt. 

Einaste eg kan utsette på skoa er at dei er meget stor, og ikkje noko eg hadde gidda å gått lange fjellturer med.

Link to comment
Share on other sites

Forsvarets fotposer, ett par størrelser større en man vanligvis bruker.

Skjer til såler av ett gammelt liggeunderlag og legg i fotposene, bruk katanker med ekstra filtsåler i fotposene.

Fungerer dårlig til å gå langt med, men fint når man sitter i ro. 
 

Uavhengig av type fottøy, det kan ofte lønne seg å ha en ekstra sitteplate eller lignende under føttene, fungerer som ett ekstra sett med såler.

Det er det mulig å ta med en liten børste og koste støvlene rene for snø slik at man kan sitte i fjellduken med glidelåsen lukket mot bakken. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...