Jump to content

MAk montasje til Sako


YnStee

Recommended Posts

Blir desverre vanskelig, kikkerten jeg har per nå å sette på rifla er en Zeiss 3-12x56, så vidt jeg veit så bli den for stor til at det går med ringmounten? Ellers er de veldig fine asså, absolutt valgt de viss det hadde gått.  Sikler på Kahles 3-18x50 til rifla, men da må Zeissen selges først.

Link to comment
Share on other sites

OK. Med x50 så bør det gå. Jeg har brukt det på et par x50 på min Vixen og jeg monterer kikkerten temmelig langt bak.
Leupold har også ringmounts til Sako i ulike høyder, men da er du selvsagt avhengig av å plassere fremre ring så de kommer eksakt på linje for å unngå spenn i røret. Har brukt det på en 7x56 Meopta med 1" rør. Det funka også veldig bra. Var ikke stopper i bakre ring, men borret høl og satte inn en tapp. Da funka det fint med repeterbart treffpunkt godt nok for revejakt.

Link to comment
Share on other sites

Endte med å sende inn zeissen i dag, for montering av ASV, så da er jeg egentlig dekka veldig bra for formålet med rifla. Blir bært i sekk uansett. Får spare ei tid til å kjøpe Kahlesen seinere evt. 

 

Har liggende optilock baser, men mangler ringer enda. Blir montert litt feit pipe, så lyt få att rifla frå rafdal fyrst før eg ser kor høge ringer eg treng.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...