Jump to content

Jonashammer

Recommended Posts

Ledlys, enkelt og greit. Skal lyset bruke minst mulig strøm velger du et med lite styrke, men da må det jo plasseres nært åtet. Jeg har et 10w 12v grønt lys fra ebay, med mye spredning som er montert over åtet og lyser ca 45° på skrå ned. Eventuelt kan du bruke et ledlys med mindre spredning montert et stykke unna, brunst.no har et slikt for 12v med dimmer, kostbart men bra lys. Har også sett at biltema har en type "lyslenke" eller noe sånt til åtelys, denne har jeg ikke prøvd selv men litt nyskjerrig på den. Hvis du skal ha lyset stående tilkoblet hele tiden kjøper du en 12v skumringssensor på ebay ol., så slår lyset seg av når det blir lyst og på igjen når det blir mørkt, det sparer på batteriet. Jeg har også kjøpt en dings fra ebay som slår av lyset når batterispenningen blir lav, da jeg tok knekken på 2 bilbatterier når dem ble helt nedtappet. Ellers lønner det seg å ha et par batterier, så det ene står på lading mens det andre er i bruk.

Edited by Brubakken
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...