Jump to content

Callo Cinter kuler ?


M&P79

Recommended Posts

Er på jakt etter kuler av merket Callo cinter bullets i 9mm som er laget av et slags metall pulver? De deformerer seg selv ved treff i kulefang osv. Noen som vet om disse er å få tak i noen plass? Svenskproduserte. Har vært i kontakt med produsenten Callo som lager kulelager og diverse metall produkter,men ingen respons ang kulene:/

20221107_212622.jpg

20221107_212841.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er vel kobber som er knust til pulver og så komprimert kraftig for derretter et lag med coating.

 

Har selv skutt et par tusen fabrikkammo av disse merket Federal 40 grains i .223 Remington.

Helt grei til kortholdsbruk og aldri hatt en jam med denne ammoen.

 

i .223 hastigheter så skal den totalt knuses og er rikosjettfri :)

 

Har dessverre ikke hørt om Callo og hvor en får tak i 9mm- men dette blir nok mer av fremover.

 

Link to comment
Share on other sites

vavlo skrev (6 timer siden):

Mener Hjemmelading har hatt kuler fra Callo sinter en gang i tiden, mener jeg. Du kan jo høre med dem. Det kan jo godt være de produserer, men ikke selger til sivilmarkedet. Ellers dukker det opp mye om en søker på frangible/ sinter. 

De jeg har til overs fra siste kjøp er fra Trond Alvestad og Hjemmelading men har ikke sett de igjen i nettbutikken.

Kulene var veldig billige da jeg kjøpte og konseptet er jo genialt! Bra presisjon også!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...