Jump to content

Picatinny til Sako Quad?


Bartemannen

Recommended Posts

Har en Sako Quad, og jeg ønsker Picatinny på den da jeg har det på alle andre børser.
Har Google (og er sannsynligvis ræva på det), men finner kun noen greier fra USA som ikke vil sende til Norge.

Noen som kjenner til om man får til en picatinny rail eller noen slags klakker til denne børsa?

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg husker, er det ikke skruehull på min Quad. Jeg bestilte en Picatinny (i noe alu) til min cz 452 og min Quad. Denne slider jeg inn på skinna, og festet med 5-6(?) z-skruer. For å få mer friksjon mellom Picatiny-skinna og skinna på låskassen la jeg også inn blå-loctite som "pakning".

 

Har en Leupold 4-12 x 40 AO i Leupold QRW på denne. Har i alle fall funket topp i ca 12 år.

 

Husker ikke akkurat nå hvor jeg bestilte fra, men er vel noenlunde samme patent som den jeg har linket til nedenfor (og som tilfeldigvis dukket opp på nettet).

 

Greiene var at jeg ønsket kjapt avtakbare montasjer av ok kvalitet, da jeg måtte av med (den lave) kikkerten for å kunne skifte pipa.

 

https://www.kinneysshootingsupply.com/product-p/dp-17009.htm

Edited by OptiBond FL
Link to comment
Share on other sites

Den hos Kinneys er den samme som svenskene selger, DIP. Det er riktig at det ikke er skruehull i Quad. Denne festes med settskruer som etter ryktene lager merker i låskassa, men dette har jeg aldri sett selv.

 

Hadde gått for DIP selv, men vil i såfall også ha underbeslag og hevarm fra samme produsent og det får jeg ikke tak i...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...