Jump to content

22?


Ikke velkommen

Recommended Posts

Sakoen75 skrev (1 time siden):

Ikke akkurat for 22lr. Men med  12/89 på kortet har jeg måttet diskutere med 12/76 på XXL.

Er vel flere tråder om samme problemet her på kammeret.no

vis det står 12/89 burde du få kjøpe 70,76 og 89, men med 12/76 burde du kun få kjøpt 70 og 76.

jeg trur du var uheldig å snakket med en som ikke kunne noe om kammerlengde

Link to comment
Share on other sites

Selv hadde jeg en våpensøknad med 22wmr og ønsket 22lr. Fikk ikke kjøpe 22lr uten å endre våpensøknad. En mandag i mai måned klokken 09.00 sendte jeg mail til politiets våpenkontor og spurte om å få endre fra 22wmr til 22lr. Klokken 11.30 samme dag fikk jeg svar med at det var i orden og at jeg kunne bruke mailen som bekreftelse ved kjøp.

 

Har så langt hatt veldig god erfaring med våpenkontoret i Oslo.

Link to comment
Share on other sites

Jovnna skrev (På 16.9.2022 den 17.09):

jeg har ei rifle i 22.lr på våpen kortet står det kun 22 betyr det da at jeg kan kjøpe 22. short eller 22. wmr. 

jeg har ikke tenkt og kjøpe noe annet enn 22.lr, men bare lurer.

Er rifla i 22lr så ikke kjøp WMR. De passer ikke i kammer. 22 Short og Long kan du kjøpe og bruke. Som nevnt XXL kan være litt sære slik. Men det skyldes ofte at de ikke har kompetanse på hva som kan og ikke. Jeg hadde rifle i 357 magnum. Der kan du skyte 38 special(står til og med på pipa på rifla) men nei det gikk ikke i følge han som stod i "kassa" på XXL 🙄 Kjøpte da heller 38 spec en annen plass ;)

Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (4 timer siden):

han som stod i "kassa" på XXL

 

Jeg fikk også spørsmål om dette på XXL i Trondheim da jeg kjøpte .38 forleden. Måtte forklare at 357 og 38 går i samme våpen, og at dette er helt vanlig praksis.. Jeg fikk kjøpe til slutt da.

Edited by tg1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tg1 skrev (1 time siden):

 

Jeg fikk også spørsmål om dette på XXL i Trondheim da jeg kjøpte .38 forelden. Måtte forklare at 357 og 38 går i samme våpen, og at dette er helt vanlig praksis.. Jeg fikk kjøpe til slutt da.

Var mer fornuftig han/hun enn den jeg møtte i Oslo den gangen. Han nektet plent.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (8 timer siden):

Er rifla i 22lr så ikke kjøp WMR. De passer ikke i kammer. 22 Short og Long kan du kjøpe og bruke. Som nevnt XXL kan være litt sære slik. Men det skyldes ofte at de ikke har kompetanse på hva som kan og ikke. Jeg hadde rifle i 357 magnum. Der kan du skyte 38 special(står til og med på pipa på rifla) men nei det gikk ikke i følge han som stod i "kassa" på XXL 🙄 Kjøpte da heller 38 spec en annen plass ;)

jeg vet. jeg har allerede søkt rundt på nett å funnet ut at WMR ikke passer. det er bare å unngå XXL så fremst det er idiot sikkert at det går gjennom uten noe tull.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...