Jump to content

Buck en gammel slager


torese

Recommended Posts

Jepp. Hadde en slik, min første ordentlige folder. Jeg og en kamerat kjøpte hver vår her i Stavanger en gang sent på 70 tallet vli jeg tro. Det som overrasket meg den gangen var at den kom med en sløv, uslipt egg, rett fra esken. Begge knivene gjorde det. Må ha vært ett advokat påfunn den gangen. Jeg mistet den etter noen år.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

«Alle» hadde vel en slik. Modell 110 svjh. Hang en i beltet i mange år hos meg iaf, dog lærslire. Ble bytta ut med en Leatherman etter hvert (så lenge det varte). Hardt stål, arbeidsom å få skikkelig kvass og lett å brekke av en bit eller spissen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...

Fikk en 110 i gave fra mine foreldre da jeg skulle dra på opptak på befalsskolen for en mannsalder siden. Han i belte på arbeidsuniformen (på feltuniformen gikk det i samekniv den gang) inntil den ble erstattet av en Leatherman.
Har og bruker den fortsatt. Mye med på skogstur og jakt.

Link to comment
Share on other sites

110 er en klassiker. 

 

Det går an å bestille den fra Buck's Custom Shop i en hel rekke forskjellige versjoner, inkl. blad i S30V og skjefteplater i wapiti eller vannbøffel. Blir fort 3000,- inkl. frakt og moms, så man skal være rimelig entusiast, men jeg har vært nære på flere ganger. Angrer på at jeg ikke slo til da dollaren stod mye lavere og de fremdeles hadde sambar stag. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...