Jump to content

Dempar som demper bra


Stihl Crazy

Recommended Posts

Har litt av kvart for meg både med nytt kikkertsikte og ny dempar om dagen. Bakgrunnen for dempar er at den eg har no, hausken KD 155, ein grei dempar men den dempar for lite etter min smak. Tenkte og ha to, den eg har pluss ein som dempar betre. To naboar har og klaga på smell til mor mi, eg er lite innteresert i sånt.

 

Rifla den skal på er ei rustfri tikka t3x i 6,5x55 med full løpslengde M14x1,5 gjenger. Veit det har vore litt sån at ikkje alle demparar går om ein annan dersom gjengene er slått til eit anna fabrikat men veit ikkje om det er sånn her då eg ikkje hat prøvd noko anna merke.

 

Som nevnt er eg innteresert i ein som dempar bra, det er viktigst, mest til jakt eit og anna skot i ein tidleg morgontime på gås, hjort seint om kvelden samt litt blinkskyting med god tid på eigen grunn, lite på banen. 
 

Sjølv om den må dempa bra trur eg demparar med diameter på 70 mm blir for stort, eg har aldri sett nokon slik men trur det blir litt for voldsomt. Får vel problem med kikkertsikte og enten det blir det eine eller andre.


Er open for det meste av forslag eigentlig, får skriva meir seinare no begynnar arbeidsdagen.

Edited by Stihl Crazy
Link to comment
Share on other sites

  • Stihl Crazy changed the title to Dempar som demper bra

Førstevalget mitt ville vært Stalon XE149, Hausken WD-60 mk2, A-TEC H2 Mega eller Svemko Magnum. Stalon XE149 er kun 50 mm diameter, men 30 cm lang. Svemko Magnum er også 50mm diameter, og 23,1cm lang.

 

I denne store testen nedenfor ser du dempingen, viktig at den demper like bra på første skudd som de etterfølgende. Mange dempere faller igjennom der.

 

image.png.15ed33b5f2031ef9137e4df4ac6883da.png

Link:

 

https://www.frankonia.de/images/multimedia/pdf/schalldaempfer-caliber-4-2021.pdf

 

Edited by Bergara-Man
tillegg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har to stykk A-tec H2 Mega en i 6,5x55 og en i 223. Av de demperne jeg har og har testet er det de som demper best. Men selv med god demper lager jo kula en del lyd så stille blir det nå ikke. Har brukt disse demperne på forskjellige våpen alle med 14x1 gjenger og det er ikke noe problem og flytte de fra våpen til våpen. 

Edited by bardp
Link to comment
Share on other sites

Stihl Crazy skrev (2 timer siden):

Bakgrunnen for dempar er at den eg har no, hausken KD 155, ein grei dempar men den dempar for lite etter min smak. Tenkte og ha to, den eg har pluss ein som dempar betre. To naboar har og klaga på smell til mor mi, eg er lite innteresert i sånt.

Jeg oppfatter det slik at klagingen på smell er knyttet til din treningsskyting? Hvis så er tilfelle ville jeg heller forsøkt å finne en ny treningsarena, for som @bardpsier, helt stille blir det ikke uansett hvilken demper du velger. Og når først noen av naboene har begynt å bry seg er det fare for at de vil reagere på lydmursmellet (piskesnerten) fra kula også. (Ja, jeg vet det ikke er dette du spør om, men jeg måtte få si det likevel:winke1:).

Link to comment
Share on other sites

Sånn, gjort mi plikt i dag og.

Olemann, kom ugjenga vart det det vart pga demparen eg hadde.
Sølrev, kortversjonen er at eg trur det går bra viss det smell mindre, pga hendig uhell med 3 skot på ei gås ein tidleg morgon. Eit skot går som regel bra men fleire som smell bra er dårleg medisin. Moralen er treff med eit skot og begrens lyden.

 

Så til det mest innteresange nemlig valg av lydempar. Tilbake i 2009 kjøpte eg ein Hausken dempar som eg dumt nok har seld. Huskar ikkje navn og type men hadde forlenga bakkammer heilt til fortreet. Meinar det var veldig lite rekyl og relativt lite smell. Meinar den var 50 mm.


Har kanskje skjegla litt til Hausken jd 224xtrm mk2, Var ein grei tabell det der Bergara-Man!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kvifor ville du valgt hausken wd 60 mk2 føre hausken jd 224 xtrm mk2, Bergara-Man ?den fyrste er jo større og dempar dårligare ifølge denne testen her då. Eg har ikkje sjekka så nøye på pris endå så kanskje forklaringa til at du er lunken til den eg til no iverfall er mest innteresert i ligg der.

 

Såvidt eg kan sjå dempar jo ‘’favoritten’’ min fyrsteskuddet best av samtlige.

Edited by Stihl Crazy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Før du bestemmer deg,   ta ein kikk på ein A-TEC Optima 50. Den er lett og brutalt effektiv på demping. Enkel på vedlikehold og fleksibel av/påbygging og mogelegheit til å skru på bremsmodul for enda mindre munningsvipp. Dei fleste fagbutikkar har den i hylla. 

 

Uansett kva fabrikat du lander på, du vert fornøgd. Alt på markedet i dag er veldig bra. 

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Då får eg utsetta det til måndag og bestemma meg i helga. Lånte med meg ‘’jeger’’ nr 5 -22 idag frå biblioteket den kom veldig godt ut der. Er vel denne du meinar https://www.landro.no/a-tec/114666/a-tec-optima-50-6-5-a-lock men trur ikkje eg vil ha dempar med hurtigfeste. Er sikkert gammaldags på enkelte områder, men ser at den fås med M14x1,5 og.

Bør kanskje legga til at eg har berre ei rifla og trur ikkje at eg kjem til og skaffa meg fleire vil tru det er ein stor fordel med hurtigfeste med diverse rifler, løp, ulike gjenger.. de skjønar kva eg meinar.

Men demparen var svært innteresang.

 

Det som er greit med Hausken er at den blir laga her i nærområdet og eg reknar med at det er den demparen den lokale forhandlaren har mest greia på. No er nå rifla og montasje kjøpt på nettet av børsemaker Wear, kikkertsikte brukt og eg er vant med og handla på nettet så akkurat det kvir eg meg ikkje for men likar eigentleg og  handla sånt lokalt, selfølgelig godt mulig han har eller kan skaffa Optima 50 og.

Edited by Stihl Crazy
Link to comment
Share on other sites

Såg på denne testen her https://www.frankonia.de/images/multimedia/pdf/schalldaempfer-caliber-4-2021.pdf

 

La merke til kor dårlig demping det var på fyrsteskotet på Hausken sine demparar, dei som ikkje er XTRM. XTRM er vel eit nett som blir lagt inn i demparen. Er jo nesten ubrukeleg til jakt iverfall.
Når demparen er XTRM så er det omvendt dvs at det er best demping på fyrsteskotet, viste ikkje at det nettet hadde så mykje og seie.

Spørsmålet er kor lenge nettingen varar, dersom det er den som utgjer forskjellen.

Edited by Stihl Crazy
Link to comment
Share on other sites

No skal ein ikkje ta sorgene på forskudd men her er eit problem eg muligeins kan få ved kjøp av andre demparar enn Hausken  

 

 

Rifla mi er jo gjenga til ein Hausken dempar, demparen er kjøpt mellom 2014 og 2016 vil eg tru så eg er vel i ‘’målgruppa’’ for problem med gjengene, sjølv om det er børsemaker Wear som har gjenga ho. Kjende eg vart litt skeptisk til Hausken i forhold til den testen eg linka til i forige innlegg. Dersom eg finne ut at eg vil ha ein Optima får eg heller høyra med dei om eg kan få returnera den, dersom problem med gjengene og håpa at dei ikkje blir sinte på meg for at eg returnere demparen, er ikkje så kjekt dersom dei blir det.

Edited by Stihl Crazy
Link to comment
Share on other sites

Det verste du kan komme ut for hvis du har gjenger tilpasset Hausken er at Atec sitter litt slapt på og kan skru seg opp ved lengre serier.

Det medfører altså en rutinemessig sjekk av at demper sitter fast mellom feks hver 5-skudds serie.

Dette slipper du forøvrig å tenke på med a-lock.

Link to comment
Share on other sites

Trur jmosbak har heilt rett, har ikkje opplevd det sjølv men det går ann og prøva og læra av andre sine ‘’feil’’ og. Står mellom Hausken JD224 XTRM MK2 og a tec optima 50.

Det som gjer at eg er litt tvilsom til fyrstnevnte allternativ er nettingen, samlar vel mykje drit og må vel skiftast ut etter kvart. Allternativ 2 er gjenginga men viss det ikkje går kan eg vel returnera den eventuelt kjøra inn til A.I. Rafdal så kan vel han hjelpa meg.

 

Anngåande det med gjenger og demparar så snakka eg på tlf idag med den lokale våpenforhandlaren anngåande Hausken 224 demparen, han sa at det var ikkje sikkert at den heller gjekk på gjengene sjølv om eg hadde Hausken frå før og så kan få problem der og.

Såg foresten dette tilbudet her i dag: https://villmarksutstyr.no/produkt/vapendeler-2/lyddemper/a-tec-2/a-tec-optima-50

 

Noko som talar til Hausken sin fordel er vel at den kan forlenges etter kvart med ekstra bakkammer dersom ein ynskjer det. Veit ikkje kor mykje db det utgjer men hjelper vel på det og.

Edited by Stihl Crazy
Link to comment
Share on other sites

Ivaraage skrev (1 time siden):

Med A-lock losnar demparen veldig lett,må sjekke etter kvar serie. Redd den losnar når eg ber rifla på ryggen.. 

Har brukt A-LOCK helt sidan det kom på marknaden. På alle rifler og ekstrapiper eg har.  Både jakt og jaktfeltriflene.

 

Aldri,  aldri har det løsna. Vi snakkar ein del skot og seriar.

 

Så eg ville reklamert på adapteret, for slik skal det ikkje være. 

Link to comment
Share on other sites

hjortefot.com skrev (1 time siden):

Har brukt A-LOCK helt sidan det kom på marknaden. På alle rifler og ekstrapiper eg har.  Både jakt og jaktfeltriflene.

 

Aldri,  aldri har det løsna. Vi snakkar ein del skot og seriar.

 

Så eg ville reklamert på adapteret, for slik skal det ikkje være. 

Rifla med dempar,er selvfølgelig kjøpt brukt.. Hadde ikkje valgt med adapter sjølv, om eg kunne velge.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikkje sei at eg ikkje kjem til og skaffa meg hurtigfeste i framtida men eg hadde ladepressa Lee Classic Cast brech lock eingong, likte den veldig godt forutan brech lock. Det eg gjorde var og selja heile pressa, både den og brech lock og kjøpa ei ny Lee Classic Cast utan brech lock, har ho enda. Foretrekk og skru i diene på gamlemåten, når eg fekk ei presis rifla så ‘’begynnte’’ plutseleg pressa og produsera presis ammunisjon og, men akkurat det skuldar eg ikkje på B.L. Uansett ei avsporing (starta av meg) men det får vera lov på ein Laurdagskveld, sjølv om eg er edru i kveld og.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bardp skrev (27 minutter siden):

Mulig jeg er dum eller gammeldags. Men jeg har nå hatt rifler med demper i en del år nå, men noen hurtig kobling har jeg aldri sett poenget med. Jeg skrur nå enkelt av og på mine dempere med normale gjenger.

Du er nok verken dum eller gammeldags.😁

 

Det er ikkje nødvendigvis hurtigheita som er hovedmålet, men fleksibiliteten. Hvis ein har ein bråte rifler/piper er det praktisk å ha same innfesting på alle. 

 

 

 

Edited by hjortefot.com
Link to comment
Share on other sites

No har eg snakka med Her Hausken sjølv, på tlf. Hadde ein hyggeleg samtale med han, litt om korleis den skulle vedlikeholdas. Ta av det utvendige røyret, la den tørka ut og bank ut soten.

Nettingen skulle halda ca 5000 skot. Meinte det var lite virkning med forlenga bakkammer med 6,5x55, litt smør på flesk sa han. Er veldig greit og at me held til på same øy. Anngåande gjenger så får eg ta det problemet dersom det oppstår, kjøper jo lokalt og. Virka som ein jordnær type han Hausken.

Link to comment
Share on other sites

Stihl Crazy skrev (På 20.8.2022 den 7.47):

Rifla mi er jo gjenga til ein Hausken dempar, demparen er kjøpt mellom 2014 og 2016 vil eg tru så eg er vel i ‘’målgruppa’’ for problem med gjengene, sjølv om det er børsemaker Wear som har gjenga ho. Kjende eg vart litt skeptisk til Hausken i forhold til den testen eg linka til i forige innlegg.


Mange kaliber og løp (9stk) fordrer en del dempere.. Og jeg har en del dempere liggende..

1A9E3E47-76C7-4A90-A04C-681098A2E3C6.jpeg.f8de61dd0d1421bd63f5dcd1a093bcd3.jpeg

 

Jeg vet ikke om det er et "særNorsk" fenomen.. men selv 2 like dempere fra samme produsent og begge er merket 14:1 gjenger så går de ikke om hverandre.. "hopper" en over kjølen til Finland og ser på feks ASE Utra så er 18:1..14:1..osv.. akkurat det.. de forholder seg til ISO og har jeg 14:1 løp så kan jeg kjøpe 14:1 demper/brems og sette på.. og det passer.. på siste løpet mitt så er det 15:1 fabrikk gjenget..og der gikk A-Tec Optima 45 med front modul rett på.. det samme gjør Brems/demper løsningen fra A-Tec men der er demperene/bremsen merker 18:1 Sako gjenger.. det samme er ASE Utra bremsen som en kan tre en SL 7 BL over.. 

 

Jeg har nesten konsekvent sluttet å benytte dempere som går bakover løpet til annen skyting enn jakt skyting.. til all trening så bruker jeg front montert demper løsning.. og gjerne stål demper ..

 

Til trening så har min løsning vært å kjøpe inn Ase Utra brems til nesten alle løp..18:1.. 14:1.. 15:1 og bruke de samme to SL 7 BL demperne over.. demperene er i kaliber 338 og blir brukt på kaliber fra 6,5 og opp til 338.. og til jakt så blir det brukt en Hausken.. A Tec.. eller Ase Utra..

 

apropos kulesmell.. står en 100m unna den som skyter så skal en ha veldig gode ører for å høre forskjell på to dempere.. om det er 50 cm langt "ovnsrør" som går bak til forskjeftet.. eller en 10- 15 cm frontmontert demper.. det er kulesmellet en hører mest.. står en et stykke unna så hører en forskjell om skuddet er dempet eller u-dempet..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sakoen75 said:

Kanskje jeg skulle bruke 800,- ekstra på et slikt sett når jeg skal ha nye gjenger på hundefører rifla, spørs om stemningen går i taket hos smeden da.

Synes det er pussig at smedene ikke investerer i slike,det er jo egentlig ikke mange størrelsene de trenger.

På den annen side,da hadde man jo ikke hatt alle diskusjonene om hvem demper passer hvor og hvilken fabrikant bruker hvilken standard..😜😂

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Sør-jeger skrev (1 time siden):

Skulle jeg valgt en for maks demping, så hadde jeg valgt Svemko Magnum, med deres hurtig feste.

 

Har ikke testet selv, men leser tysk test. 

 

Titan innmat og lavt dB forskjell for første skudd.

Ja var det eg landa på eg og men med vanlige gjenger.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Testa han no i kveld, berre to skot då med to ‘’tilskuarar’’ på 50 meter for og vurdera lyd.

 

For dei smalt det litt, men ikkje for meg. Hadde hørselvern då men det brukte eg jo før og med gamle demparen. Veit ikkje heilt kva eg skal sammenlikna med veldig lite lyd i forhold til før, trudde knapt at dei to andre hadde høyrd skota men det hadde dei sjølvsagt. Dei sto delvis bak eit hus.

 

Rekyl? Var berre 107 gr lapua scenar men var ikkje langt ifrå salongrifla. Var ståande då men likavell. Uansett skal skyta rifla inn i morgon så får prøva litt meir då.

Edited by Stihl Crazy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Stihl Crazy skrev (På 18.8.2022 den 19.42):

Kvifor ville du valgt hausken wd 60 mk2 føre hausken jd 224 xtrm mk2, Bergara-Man ?den fyrste er jo større og dempar dårligare ifølge denne testen her då. Eg har ikkje sjekka så nøye på pris endå så kanskje forklaringa til at du er lunken til den eg til no iverfall er mest innteresert i ligg der.

 

Grunnen til det er at det stålnetting-fyllet på Xtrm blir fullt av drit etter hvert, og da demper den dårligere. Det slipper man med WD60 uten stålnett. Dvs. mer vedlikeholdsfri.

 

De Xtrm kan jo rengjøres, men det er litt jobb:

 

 

Edited by Bergara-Man
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...