Jump to content

Swarovski Circle Dot erfaringer


Skaubjønn

Recommended Posts

4DF08751-38F2-46C6-8360-72E79B6B8BF8.jpeg.dfdd88950bf23d3671ecaf459dce6142.jpegJeg har kjøpt meg en Blaser R8 med kkc stokk til jaktfelt og jakt. Det fulgte med en Swarovski z6i 1,7-10x42 med Circle Dot retikkel. Sirkelen kan ikke slås av. Ser mange er veldig fornøyd med sirkelen til drivjakt. Jeg vil bruke siktet både til drivjakt, og smygjakt i skumring. Hvordan er det å bruke sirkelen i skumringen? Blir det juletre, og vanskelig?

Edited by Skaubjønn
Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt 1,25-4x24 CD-I (medforstørrende retikkel) og har nå 1-6x24 CD-I (ikke medforstørrende) på drillingen. Jeg synes sistnevnte fungerer greit i dårlig lys når jeg blender ned mot minimum. Har dog ikke prøvd et stykke ut i skumringstimen, men en grå desemberdag i barskog er det jo ikke så mye lys.... Veldig bra retikkel til raske skudd, førstnevnte ble benyttet på leirduebanen med bedre resultater enn uten! CD-I retikkelet ville nok ikke vært mitt førstevalg på et sikte dedikert til skumringsjakt....

Edited by Sølvrev
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...