Jump to content

Skytterjakken lukter, hva skal jeg gjøre for å fjerne den?


RAYJO

Recommended Posts

  • 4 months later...

Hvis det er en skinnjakke du har så kan den renses. Det finnes spesialfirma som gjør dette.Ta kontakt med noen som forhandler skinnklær (spesialforetning) eller noen som lager skyteklær så vet de hvem som kan gjøre jobben.

Ikke prøv å vask skinnklær selv. Da kan du like gjerne kjøpe en ny jakke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville om mulig vrengt den, og hengt den ute. Under tak, men sånn at vind og varme kan jobbe litt med den. Det funker ihvertfall på andre klær jeg har gjort det med. Men jeg kjenner ikke til sånne skytejakker, så det er mulig jeg er på tynn is her nå.

 

Uansett lykke til, og skulle dette skjære seg, så ordner jo et renseri saken for noen hundre spenn da. Uansett billigere enn å kjøpe ny jakke.

 

Toppskarv: :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

Takk for mange tips. Tror jeg går for høggerns tips, da det blir en stund for jeg kan ta på meg jakken igjen. Sitter her nyoperert for meniskskade så det vil nok ta en stund dette, håper å være klar til NNM i storfjord men er ikke overbevist om at jeg er klar til da. Ønsker dere alle lykke til med ny sesong :) og kanskje en pers eller to....

Link to comment
Share on other sites

Nydusja speidergutter lukter ikke svette nei... hehe. Helt ny svette lukter vanligvis ikke noe i seg selv, den begynner å lukte idet den kommer i kontakt med bakterier på huden, da oppstår lukten etter en stund, prøv å være nydusja hver gang den brukes og i tillegg bruk antiperspirant under arma evt der du svetter,denne blokkerer svette i områdene den påføres, bakdelen er da at hvis du er for varm så svetter du mere andre plasser ( klam i hakket etc :lol: )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Etter flere runder på feltrunde i djevelsk varmt vær så blir skytterjakken besudlet med en del svette, og som alle vet så lukter svette ganske dårlig :?

Noen som har lært seg noen triks for å fjerne dette??

Begynn med pistolskyting istedet. Da slipper du den problematikken iom at du kan vaske klærne dine meget godt selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg skulle vaske av både svette og jordslag på ei canvasjakke, og bretta den ut på betonggulvet i vaskehallen, og kjørte på med høytrykkssteamer. Jakka ble rein og fin, og hele kvelden gikk med til å flytte knapper for å komme inn i jakka igjen...

 

*kryyyymp*

 

Jaja. Læring fant sted. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...