Jump to content

Første kjøp, anbefaling av butikk.


FinnHarr82

Recommended Posts

Hei alle sammen, første post. 

 

Har hittil handlet morrovåpen hos game on, men ser nå etter en weihrauch hw45 e.l. og lurer på hva slags butikk dere kan gå god for da jeg vil prøve mer på litt mer konkurransekvalitet uten å ta det altfor langt, samt noe i gjennomgående god kvalitet og ta en liten pause med replika-leketøy, samt det blir gøy å sammenligne skytingen min med noe bedre. Jeg liker også godt silver star versjonen estetisk sett.

 

Vil handle fra en butikk som ikke sender meg noe gjenbrukt eller returvare, nytt skal være nytt (jeg er meget pirkete på slikt), samt god service og pålitelige selgere som svarer innen 1-2 dager på evt. spørsmål. Har sendt mail til et par butikker så langt og den ene har ikke svart. Google og facebook referanser er også litt i grenseland, så jeg tenkte å sjekke her. 

 

Takker for tips.

Link to comment
Share on other sites

pondus63 skrev (15 timer siden):

Beveren er billigst på HW  https://www.beverensport.no

 

ville heller valgt en HW75, ingen fjær så rekylfri

 

Landro har og men dyrere  https://www.landro.no/search?q=weihrauch

 

 

 

 

Takk for tips. Litt usikker på kraften i hw75, hvis jeg vil ut en del meter senere. Kan ikke så mye om det... Prøver å lese meg opp på nett. Rekyl kan for min del bare bety ekstra artig utfordring. Skal hovedsaklig bare ha det gøy, men vil ha god kvalitet.

 

Foretrekker du en av butikkene over den andre servicemessig, eller er de ca like greie?

Link to comment
Share on other sites

FinnHarr82 skrev (8 timer siden):

Litt usikker på kraften i hw75, hvis jeg vil ut en del meter senere.

Hvor langt skal du? jeg har ingen problemer med og nå en ølboks på 25m

 

 

 

FinnHarr82 skrev (8 timer siden):

Foretrekker du en av butikkene over den andre servicemessig, eller er de ca like greie?

Begge har skaffet ting jeg har etterlyst. Har handlet mest oss beveren grunnet pris, ellers bruker jeg mine lokale våpen pushere, Våpensøilen (bergen) og våpenloftet (førde)

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for lesestoff. Vil gjerne ha noe nytt i denne omgang. Landro har jeg hatt litt kontakt med nå, men beveren uteble etter 2 forsøk på kontaktskjema.

 

Oppdaget nylig Crosman 2300T som skal kunne skyte greit nøyaktig, er det en holdbar pistol? Finner ikke særlig negativt om den. Skal mest skyte 6-10m. 

Edited by FinnHarr82
Link to comment
Share on other sites

Har ikke veldig mye erfaring med hverken Weihrauch HW45 eller Crosman 2300T, men jeg har da skutt en del pellets med andre Weihrauch pistoler, og har et par Crosman 2240 prosjekter selv. Jeg byttet til meg en 2300S for noen år siden. Den solgte jeg igjen.

Ut fra de erfaringene jeg har med Crosman mener jeg at Crosman i utgangspunktet er ikke laget for dem som setter presisjon høyest. Du får masse oppgraderinger og ettermarkedsdeler til dem, og de er enkle å skru på. Personlig synes jeg at laderarmen på høyre side er ikke den beste løsningen hvis du er høyrehendt. Det fungerer, men føles litt bakvendt. Men du får selvsagt låsekasser med spor til ladearmen på venstre side. Er du venstrehendt så kommer den ferdig ombygget. ;-)

Weihrauch er en helt annen klasse med tanke på avtrekk og presisjon ut av esken. Men de koster litt mer også da. HW45 kommer dessverre med fiberoptiske sikter, som jeg personlig synes er mer distraherende enn til hjelp.

Jeg enig med Pondus63, jeg hadde jeg lagt i en tusenlapp til, og gått for HW 75. Og den kommer med rene jernsikter. 👍

Edited by Helmet
Link to comment
Share on other sites

Takk for input Helmet.

 

Landro er åpen og ærlig om at HW75 kommer inn igjen men fabrikken har visst lange og uforutsigbare leveringstider. Bever svarte endelig men hadde en litt kverulerende tone på ting og feil lager statuser på andre ting, så jeg la de fra meg inntil videre. Game-on svarte kjapt som vanlig og kunne skaffe, men til ohmahgad priser, samt samme info som Landro iht. usikker leveringstid. Har såvidt funnet et par utenlandske butikker, men blir ikke særlig billigere inkl. mva og jeg har aldri bestilt våpen fra utland før og er litt usikker på hva som kan oppstå på grensa av ventetider og oppklaringer. 

 

Avventer dermed litt med Weihrauch. Ser Game-on har Beeman p17 som i praksis skal være en upolert HW40 som sikkert også er grei kvalitet, men liker ikke helt utseendet og plastfaktoren på den.

 

Begynte også å vurdere Artemis CP2. Finner svært lite negativt om den eller Artemis generelt. Men skal ikke bruke laser, kikkert eller dot. Skal øveskyte kun med åpne sikter, og de ser litt plastaktige og tvilsomme ut på video og bilder.

Edited by FinnHarr82
Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke til Artemis. Men vanligvis pleier det å være en sammenheng mellom pris og kvalitet. Godt avtrekk og gode sikter drar gjerne opp prisen en god del.

Å handle fra Sverige eller Storbritannia er bare å glemme, med mindre du drar over, handler og tar med deg våpenet tilbake selv. Det er ikke det å ta det med over grensa som er det store problemet, men postvesenet vil ikke ha noe med det å gjøre. Å handle fra Tyskland og Danmark skal etter hva jeg skjønner gå helt fint. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
On 5/22/2022 at 3:47 PM, FinnHarr82 said:

Bever svarte endelig men hadde en litt kverulerende tone på ting og feil lager statuser på andre ting, så jeg la de fra meg inntil videre

Var inne å snoket litt her siden jeg tenker litt på luftvåpen for tiden. Kom over denne kommentaren selv om den ca året gammel.
Rart det her med Beveren. Kommer stadig over folk med ymse erfaring med den butikken.
Og det er ikke alltid den billigste er den billigste.

Kjøpte en rimelig dyr rifle der for noen år siden. Snakker vel ca 30.000kr. Sikkert mye dyrere i dag. Kjent kvalitetsprodusent, men selv de kan ha en "mandagsrifle".

Forsøkte å få hjelp fra Beveren, men det var jaggu lettere sagt enn gjort.

Purret og purret, men fikk aldri svar.

Til slutt tok jeg kontakt med importøren i stedet for å se om de kunne hjelpe.

De "sladret" tydeligvis til Beveren, og da fikk jeg jammen svar.

Og for et svar: ble regelrett skjelt ut for å ha "....gått bak ryggen..." bla bla bla "....da kan du bare glemme å få hjelp...", "..kjøpslov kan du bare drite i når du sladrer...". Jeg forsøkte å forklare at jeg hadde forsøkt å få de selv i tale i ukesvis uten noe som helst respons, men det var vist ubetydelige fakta.
Makan til useriøs aktør har jeg ikke vært borte i i lille våpen-Norge.

Enden på sagaen ble at en av Beverens konkurrenter fikset riflen for meg.

Så billig er ikke bare billig.

Og Beveren er for resten av mitt liv en uaktuell leverandør uansett pris og lagerbeholdning.

 

Evig eies kun et dårlig rykte...

Edited by Bartemannen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...