Jump to content

Hodgon cfe 223


NordiskTrapSkytter

Recommended Posts

NordiskTrapSkytter skrev (4 timer siden):

Eventuelt noe som gir like hastigheter i 308 med trygt trykk?


Det er ingen krutt som jeg vet om som gir like mye hastighet som CFE 223.. alt etter kulevekt så er N550 og N540 de som kommer nærmest.. men de gir gjerne 20-30 ms pluss mindre hastighet.. jeg var føre var og kjøpte inn 10 kg av CFE 223 for litt over 3 år siden..og har ennå 9,5 kg igjen..så jeg har så jeg klarer meg..😉

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sunnmøring skrev (10 timer siden):

.. jeg var føre var og kjøpte inn 10 kg av CFE 223 for litt over 3 år siden..og har ennå 9,5 kg igjen..så jeg har så jeg klarer meg..

Hvilken erfaring har du med bruk av det kruttet i ulike temperaturer? Jeg fikk veldig varierende hastigheter i +20 og -10 som var ytterpunktene jeg testet i. Det ble derved også en del variasjon i treffpunkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeger'n skrev (1 time siden):

Hvilken erfaring har du med bruk av det kruttet i ulike temperaturer? Jeg fikk veldig varierende hastigheter i +20 og -10 som var ytterpunktene jeg testet i. Det ble derved også en del variasjon i treffpunkt


jeg bruker som regel å finne en bredest mulig hastighetsnode.. så tuner jeg på col der for å finne presisjonen.. dette gjør at jeg i 8x57is med 43 cm løp har 853 ms i +20 grader.. 850ms fra +12-0 grader og 848ms i -8 grader alt med CFE 223 Hastigheten er gjennomsnitt av 5skudd.. med ES på 3ms og SD på 1,3ms.. 

 

jeg opplever ikke at kruttet er noe mere temperatur stabilt/ustabilt enn feks N150…

Link to comment
Share on other sites

NordiskTrapSkytter skrev (5 timer siden):

Mye interessant lesing her:) Så dette kruttet er altså ikke å få tak i lengre?


Kruttet står på Reach sin liste for godkjente krutt typer i Norge og EU.. men pga hamstring i hjemlandet til Produsent (USA) så er det blitt sjeldnere enn hønsetenner her på berget..

 

feks så får vel ikke importøren noen nye federal trophy bonded tip kuler inn for salg før tidligst om 2 år fra nå.. så tørken gjelder flere produkter.. tennhetter er det vel rimelig tomt for her på berget fra en del produsenter.. så hva som skjer med komponenter/tilgang i tiden som kommer kan bli spennende å følge..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...