Jump to content

Tipton pusseutstyr


Resuam

Recommended Posts

Har hatt litt forskjellig gjennom tiden, men pussestengene til Tipton har vært helt knall. Har to stk.

Tight og fin opplagring i håndtaket, som i sin tur er godt å holde i.

Kombiner med en grei stryholder, Paul Clean jags og pusselapper blir du fort bortskjemt.

Jeg blir furten hver gang våpenpussen skal tas i HV-sammenheng, og tenker at dette hadde vært mye enklere og utført hjemme.

Edited by Albatrost
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Albatrost skrev (På 12.5.2022 den 21.16):

Har hatt litt forskjellig gjennom tiden, men pussestengene til Tipton har vært helt knall. Har to stk.

Tight og fin opplagring i håndtaket, som i sin tur er godt å holde i.

Kombiner med en grei stryholder, Paul Clean jags og pusselapper blir du fort bortskjemt.

Jeg blir furten hver gang våpenpussen skal tas i HV-sammenheng, og tenker at dette hadde vært mye enklere og utført hjemme.

Hvem selger Paul Clean produkter i norge ?

Link to comment
Share on other sites

Tipton er kjempebra pussestenger.

 

De har også andre produkter, som jeg ikke har brukt. Antar dette er (minst) på linje med ting og tang fra andre.

 

Tipton har et "våpen-stativ" for pussing, ei kasse for pusseutstyr, med en holder for våpenet i hver ende. Sikkert bra, meeeeeen  -  -  :

 

For noen år siden så jeg noe tilsvarende fra Tipton, bare at man kunne slå sammen "holderne", og legge et lokk over de (mange) rommene for pusselapper, lapp-holdere, børster, og alskens kjemisk lurium. Og vipps (hjelper ikke), så hadde man gjort om hele pusse-bordet til en litt lang stresskoffert, lettvint å bære med seg, og lett å stuve bort (til pusse-samvittigheten blir for sterk).

 

Jeg spør de forskjellige våpenutstyrs-pusherne på hver "messe" (sist 15-m LS) om de kan skaffe denne, og de sier (er vel litt lei av meg) at de husker denne lille genistreken, og at de prøver å skaffe, men at det (visstnok) er umulig.

 

Er det noen som har vært på utaskjærs våpenbutikker, eller har svart belte i data-søk, som kan bekrefte/avkrefte at Tipton har sluttet å produsere slikt? Og hvis det fortsatt er i produksjon, hvorfra kan det eventuelt skaffes?

Link to comment
Share on other sites

Der var den, ja! Så den er altså i produksjon, og i salg utafor fiskerigrensa. Da har kanskje ikke våre lokale pushere lagt seg så mye i selen for å skaffe slike?

 

Da får vi prøve å kjøpe fra utlandet, sjøl om den norske krona snart er under den islandske i verdi, og omtrent like sterk som gamle dagers "italienske lire" etter ørten devalueringer.

Link to comment
Share on other sites

@Jegermeistern Om du ikkje plent må ha Tipton så finnes det alternativ om du søker litt på verdsveven etter "Range Box" eller "Shooting Range Box".

Eg har denne frå MTM: https://mtmcase-gard.com/products/shooting-range-box-n-maintenance-center

Min kjem frå Brownells(.no), men eg ser dei har berre inne "Tactical" varianten no, til ein latterleg høg pris.

 

Elles har vel Jaktdepotet ein versjon frå Tsunami, men eg er usikker på om den er litt "Nille" i kvaliteten: https://www.jaktdepotet.no/tsunami-tactical-range-box-gun-maintenance-center

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...