Jump to content

Noen som er interessert i å ha med seg en relativt uerfaren jeger på jakt til høsten i Trondheim?


SEBK1899

Recommended Posts

beklager viss dette er i feil seksjon av forum, er ikke så kjent med denne plattformen😁

 

Som nevnt over så har jeg begrenset erfaring, men dette er noe jeg ønsker å utvide på!  Jeg har prøvd så si alt av de tradisjonelle jaktformene en gang eller to, dette inkluderer skogsfugl, rugde, rådyr, hjort og elg. Så jeg lurer på om noen ønsker å ta en jeger under vingene i høst? Alt av jakt er av interesse, men rådyr og skogsfugl syntes jeg passer meg best! Jeg er nå student i Trondheim og har tenkt å bo her en stund, så jeg har lyst å kjenne området før jeg drar ut alene. Jeg stiller med eget utstyr, inkludert hagle/rifle.

 

Jeg vet at lokale jeger og fiske-foreninger har introjakter og disse skal jeg være med på, men viss jeg heller kan finne noen som kan lære meg tror jeg det hadde vært bedre.

Hvis ingen har lyst så tar jeg også imot tips på hvordan jeg kan etablere meg i miljøet, jeg har erfart at de lokale jaktlagene og foreninger der jeg er ifra ikke var så imøtekommende.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nyligblitttrønder skrev (13 timer siden):

beklager viss dette er i feil seksjon av forum, er ikke så kjent med denne plattformen😁

 

Som nevnt over så har jeg begrenset erfaring, men dette er noe jeg ønsker å utvide på!  Jeg har prøvd så si alt av de tradisjonelle jaktformene en gang eller to, dette inkluderer skogsfugl, rugde, rådyr, hjort og elg. Så jeg lurer på om noen ønsker å ta en jeger under vingene i høst? Alt av jakt er av interesse, men rådyr og skogsfugl syntes jeg passer meg best! Jeg er nå student i Trondheim og har tenkt å bo her en stund, så jeg har lyst å kjenne området før jeg drar ut alene. Jeg stiller med eget utstyr, inkludert hagle/rifle.

 

Jeg vet at lokale jeger og fiske-foreninger har introjakter og disse skal jeg være med på, men viss jeg heller kan finne noen som kan lære meg tror jeg det hadde vært bedre.

Hvis ingen har lyst så tar jeg også imot tips på hvordan jeg kan etablere meg i miljøet, jeg har erfart at de lokale jaktlagene og foreninger der jeg er ifra ikke var så imøtekommende.

 

 

 

Mitt råd er å møte ofte på skytebanen å snakke med folk, det har generert mye jakt for min del som ikke har noen i familien eller nært bekjente som jakter, 

jeg har fått tilgang på årlig hjortejakt, rådyrjakt og åtejakt på rev utelukkende fordi jeg har kommet i kontakt/blitt kjent med folk på skytebanen :)

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hei. 
Jeg bor i Trondheim og jakter litt rype og skogsfugl. Har ikke tilgang til annet enn Inatur sine terreng, og jakter mest på Meldal grunneierlag sine terreng. Som offshorearbeider så foretrekker jeg å jakte ukedager. Jakter nesten alltid alene og uten hund. 
De fleste jaktdagene blir utbyttet 0, terrengene er stort sett sånn halvbra/dårlige.  
Dersom du mest trenger skyss og støtte for å komme deg ut i terrenget et par ganger så kan du evt ta kontakt til høsten. 
Kan da se om de dagene jeg tenker å jakte passer for deg. 

Er blitt medlem av GGG etterhvert, passerer 50 til kommende høst og har jaktet siden jeg var guttungen. Jakter også hjort og rådyr, men da et stykke unna Trondheim der jeg ikke kan ta med gjestejegere. 

Kort oppsummert så håper jeg du finner noen likesinnede i studentmiljøet eller andre plasser du kan jakte med. 

Hvis ikke og det kniper så ta kontakt så kan jeg ta deg med et par turer så kan du se om du lærer noe nyttig. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...