Jump to content

Montasje for valmet 412/512 enkle og billige løsninger?🙄


old-gun

Recommended Posts

Leupold QR er et halvgreit alternativ.

 

Ønsker du å fjerne hele montasjen, er det av og til mulig å oppdrive Optilock sine QR baser. 

Jeg har modifisert vanlige Optilockbaser med vingeskrue og avstandshylse til å bli QR.

 

Hvis du vil banne i kirken, så kan du sette på en picatinnyskinne. Men når du først skal banne så ville jeg spart den skinna til du kjøpte deg en hanedrilling.

Link to comment
Share on other sites

old-gun skrev (På 2.5.2022 den 21.49):

Hei

Ser etter kikkertmontasje til 412 kombi som ikke koster skjorta..hva er å velge i..?

 

Ser at noen averterer 11 mm montasjer som passer til ulike kombien,  vil det passe her..?🤔

 

Takker for svar! 

Vet ikke hvor mye penger du bruker på skjorter, men har en original Valmet hurtigmontsje du kan kjøpe. Står 1» ringer på den nå, men de kan jo byttes.

Link to comment
Share on other sites

Hiver meg på her. Har en Valmet 412 jeg ønsker en annen montasje enn den originale til. Den er altfor høy for min smak. Har ikke lyst å skjære i kolben eller lime på noe kinnstøtte, så da må montasjen ned. Skulle gjerne hatt tips til en ordning som gir en klaring fra originalskinna til bunnen av kikkerten på rundt 5mm. Anyone? 

 

Link to comment
Share on other sites

sako75 skrev (På 8.5.2022 den 13.58):

Hiver meg på her. Har en Valmet 412 jeg ønsker en annen montasje enn den originale til. Den er altfor høy for min smak. Har ikke lyst å skjære i kolben eller lime på noe kinnstøtte, så da må montasjen ned. Skulle gjerne hatt tips til en ordning som gir en klaring fra originalskinna til bunnen av kikkerten på rundt 5mm. Anyone? 

 

Denne fra Mak er ca 5mm fra skinnen, får vel ikke noe særlig lavere. Bakdelen er at det er lite eller ingen fleksibilitet ang plassering av kikkerten, kommer helst litt langt frem

15866FA2-8102-4BC6-BAF2-5622DA1B8B55.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Elgjaeger skrev (5 timer siden):

Denne fra Mak er ca 5mm fra skinnen, får vel ikke noe særlig lavere. Bakdelen er at det er lite eller ingen fleksibilitet ang plassering av kikkerten, kommer helst litt langt frem

15866FA2-8102-4BC6-BAF2-5622DA1B8B55.jpeg

Du må jo ikke ha ringene på hver side av tårnet

Link to comment
Share on other sites

Elgjaeger skrev (8 timer siden):

Denne fra Mak er ca 5mm fra skinnen, får vel ikke noe særlig lavere. Bakdelen er at det er lite eller ingen fleksibilitet ang plassering av kikkerten, kommer helst litt langt frem

15866FA2-8102-4BC6-BAF2-5622DA1B8B55.jpeg

Hvor får man tak i sånt? Dukker ikke opp på noe googlesøk jeg har fått til... Er jo absolutt et alternativ

Link to comment
Share on other sites

sako75 skrev (2 timer siden):

Hvor får man tak i sånt? Dukker ikke opp på noe googlesøk jeg har fått til

Jeg har også prøvd å finne slike med google, men ikke lykkes. Ser også at bildet jeg linket inn, sist jeg diskuterte slike, ikke finns lengre:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dodraugen skrev (11 timer siden):

Du må jo ikke ha ringene på hver side av tårnet

Nei, det stemmer. Jeg gikk tilbake til original Valmetmontasje pga at jeg likevel må heve kolbekam, samt at den er mer solid. Jeg skjøt litt med MAK montasjen med dobbeltløpene i 9,3x74r uten problem, men de ringene er spinkle og er vel mest beregnet for lette Aimpoint sikter e.l

Link to comment
Share on other sites

Har ringt litt rundt til børsemakere og jaktforretninger. Overraskende mange som er avvisende og nærmest spørrende sjøl. Har funnet en som var positivt nysgjerrig på å finne ut av noe sammen med meg. Egentlig to, men sistemann hadde et forslag jeg tygger litt på, Kommer tilbake med resultatet om det blir noe. 

Link to comment
Share on other sites

Dersom Valmet 412 har 11mm spor er den make til Baikalen min.

Eg har spandert EAW svingmontasje som er god og dyr.

Ser i ettertid (15 år) at eg truleg kunne bruk Warne sine QD ringer Warne 30mm 3/8th inch/11mm Dovetail Quick Detach Medium Matt - Jaktdepotet for 11 mm spor.

Har weaver utgåva av desse på ei boltrifle, og dei fungerer greit. Einaste negative er at det går ann å mista den blanke splinten på undersida. Prisen er mykje lågare enn svingmontasje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...