Jump to content

freyr & devik featherweight 149


Btt91

Recommended Posts

Litt info i denne tråden. Hva som er greit nok for deg må du nesten finne ut av selv, jeg valgte for egen del Fw196 til min A-bolt 6,5x55 med 53 cm pipe. Spesifikasjonene er ikke veldig forskjellige, men husk at 3dB representerer en dobling av lydtrykket. Siden byggelengden er lik på 149 og 196 tenkte jeg at det var like greit "å ofre" 47 gram for å få bedre demping. Jeg jakter for øvrig alltid med hørselvern (aktive propper).

 

Link to comment
Share on other sites

Har en FW149 på Grendelen min. Demper greit, men gir dårligere presisjon med den montert enn uten. Sitter en LW-pipe på 50 cm på rifla. 

 

Synes også den er forferdelig vond å få fra hverandre for rens, pga det koniske bakstykket. Kanskje noen har tips til hvordan få den fra hverandre?

 

Kan med andre ord ikke si meg strålende fornøyd selv, annet enn med vekten. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet ang. demontering, inntil jeg fant på å bruke yogamatta til kona. Den gav bra friksjon og feste på den koniske delen av demperen. Men det var jo litt upraktisk å måtte dra frem denne matta.. Så nå bruker jeg enn bit av en antiskliduk for båtbord. Kjøpes på Bilekstra.. Ellers veldig fornøyd med 149 demperen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...