Jump to content

Kontakt med Asker våpenkontor?


Elg

Recommended Posts

Asker våpenkontor har så vidt jeg kan se ikke noe tlf. du kan ringe.

De har en mail adresse. Og jeg sendte mail for en måned siden, har purret og har fortsatt ikke fått noe svar.

 

Er det den samme erfaring dere andre har også, eller er dette vanlig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått kontakt på telefon. Ringte «sentralbordet» og ba om å bli satt over. Tror jeg måtte ringe to ganger da jeg bommet på våpenkontorets telefontid første gangen.

Det fungerte for meg for et snaut år siden. Om det er nye rutiner nå vet keg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Ringte og spurte hvor lang tid de pleide å bruke, det viste ikke hun som svarte, for det er jo selvsagt en annen avdeling.
Men hun foreslod at jeg kunne ringe et annet distrikt og spørre dem om det jeg lurte på.

Link to comment
Share on other sites

Du skal sende en mail til Oslo politi med overskrift Våpenkontoret, fik jeg vite av en fra kundebehandler fra politiet da jeg ringte dem.

DA blir den automatisk sendt videre til dem.

Trodde først ikke selv på det men da jeg fikk søknad innvilget hadde de fått rubb og stubb av mail jeg sendte til dem.

De svare kategorisk ikke på det du sender så ikke mist håpet, de skal nok få alt du sender.

Et godt råd hvis det er førstegang søknad er at sende bilde og nummer av ditt sikkerhetsskap til overstående, og ikke sende mail om når de er ferdige med søknad isteden, for det første kan de ikke svare på det siden hver sak er forskjellig, og i prinsippet bare gjør at de skal bruke tid på nået de ikke kan svare på.

Edited by Mikkelh
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er tydeligvis slutt på disse mailadressene direkte til våpenkontorene, man blir bedt om å maile distriktet i stedet. Hvis du brukte en mailadresse som går direkte til våpenkontoret er denne gammel, jeg tror ikke disse blir sjekket lengre.

 

Skal du ha direkte kontakt med våpenkontoret må du nesten ringe.

 

https://www.politiet.no/om/organisasjonen/politidistrikter/oslo/asker-politistasjon/#Våpen

 

Quote

Fra og med 12. juli 2021 vil våpenkontoret ikke være tilgjengelige på telefon. Vi beklager ulempene dette medfører. Du kan ta kontakt på epost: post.oslo@politiet.no.

 

Vel. Du kunne i hvert fall det tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...