Jump to content

Remington 700 SA - ADL vs BDL forskjell på låsekasser?


Vet66

Recommended Posts

Hei, er det noen som har kunnskap om det er forskjell på låsekasser ADL vs BDL? 

 

Har en 700 SA ADL (Tactical Fde Thr-Mz 308 Win med heavy barrel). Ønsker å montere en GRS Bifrost på denne (monterer samtidig underbeslag for magasin). 

 

GRS sier at siden det er en ADL vil ikke Bifrost uten videre passe da de er ment å passe rett på BDL. Låsekassen er for bred på min ADL til å passe rett i stokken.

 

Jeg trodde at låsekassen var den samme uavhengig av ADL eller BDL. Noen som vet noe mere om dette? Stemmer det som GRS sier?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har satt en ADL låskasse i en HS-Precision BDL stokk uten problem. Min  riktignok begrensede forskning på temaet finner at nettopp stokk og underbeslag er hovedforskjellen på modellene. Kanskje GRS "safer" for ikke å bli holdt ansvarlig skulle et problem oppstå?

Link to comment
Share on other sites

Er 99% sikker på at ADL og BDL kassene er identiske. Justerte i sin tid avtrekk på min ADL og fattern’s BDL samtidig som jeg shinet opp kassene og søylebeddet stokkene. Hadde det vært forskjeller så er jeg temmelig sikker på at jeg hadde lagt merke til det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Joakim.Ande skrev (30 minutter siden):

Hei!

jeg har samme utfordring og lurer på om du har fått montert ny grs stokk, og evt hvordan du løste dette?😊

Som du sikkert her lest lenger opp er kassene like, men om du skal ha en BDL stokk på en ADL trenger du en eller annen variant av underbeslag. Der finnes det mange varianter på markedet, hvor mange som er tilgjengelig på lager i disse dager må du nesten bare sjekke ut hos div plasser slik selges. Hansen sin var iallefall på lager sist jeg sjekket(ca 2 uker siden) :D

Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (4 timer siden):

@Joakim.Ande

 

Ikke billigste variant der ute, men stål og kvalitet som vil vare i mange år. Har lyst på samme til min, men får bruke det hengslede underbeslaget så lenge ;) 

https://www.hansen-rifles.no/product/underbeslag-for-ai-magasin-for-remington-700-sa/

Takk!

men har du en annen variant som du bruker nå?

vet ikke om jeg gidder å bruke nesten like mye på underbeslaget som jeg har brukt på hele børsa 😂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...