Jump to content

Geco Geschosse 9,3x62 ladedata


multijohan

Recommended Posts

Kjøpte deco geschosse 255 gr kuler til å skyte opp med da de var billig til 9,3x62.

Har V-N150 krutt, men finner ingen ladedata på dette. Er det noen som har data med N-150? Col?

 

Btw noen som har prøvd denne kulen? Erfaringer?

Edited by multijohan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er det Geco "Teilmantel" eller er det Geco "Plus" du har? Begge typene står det Geshosse på...

 

Jeg har forøvrig erfaring med begge. "Plus" er en bonda kule og kan sammenlignes med Oryx. God effekt og helt ok slakt.

"Teilmantel" har jeg kun ladet i sub-hastighet/redusert ladning. Den er veldig presis i mi børse, det samme med "Plus"

 

Om det er bare VV150 du har tilgjengelig, ville jeg tatt utgangspunkt i VV tabell for 250gr Naturalis. Startladning  54,5gr   max58,8

Naturalis har en mye lengre bæreflate, samt at det er en hard kobberkule, Geco har kortere bæreflate samtidig som den er mye mykere, så det er helt trygt å bruke 250gr naturalis som utgangspunkt. Når du har tenkt å lade treningsladning så trenger du ikke jage max-ladning heller, så tipper en plass mellom 56-57 grains N150 vil gi en fin ladning med passe rekyl for trening.

 

COL: sett den til krymperilla...

 

 

Edited by hewi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...