Jump to content

Dobbelt sett med aktive hørselsvern


Zenith

Recommended Posts

Jeg bruker alltid dobbelt sett med hørselvern. Propper og aktive klokker. Har lurt på å kjøpe aktive propper under klokkene, er innimellom vanskelig å høre kommandoer fra lavmælte standplassledere/RO. Noen som har erfaring med dette? Interferense eller andre problemer? Vil det ytre settet dempe så mye at man får redusert/ingen effekt av aktive propper? 

Link to comment
Share on other sites

Gjør det hele tiden. Fungerer utmerket. Topp løsning. Blåser det mye reduserer jeg lyden fra klokkene og skrur litt opp på proppene. Interferens har jeg aldri opplevd, har brukt både sporttac og xp klokker, men du får jo dobbel dose elektronisk lyd. Har CENS og Jegern ørepropper. De førstnevnte bygger LITT for mye ut fra øret i mine peltor sporttac, dessuten er de dobbelt så dyre (føler ikke de er verdt de ekstra pengene ift. Jeger’n)

Link to comment
Share on other sites

Jeg likte ikke lydbildet av kombinasjonen aktive klokker/aktive propper da jeg forsøkte dette med mine gamle Starkey-propper. Aktive propper er for meg først og fremst en beskyttelse for bruk under aktiv/bevegelig jakt (bruker CENS nå). På banen bruker jeg passive propper, og skrur heller opp lyden litt på de aktive klokkene om jeg vil få med alt som blir sagt.

 

Edit: Jeg var ikke fornøyd med jaktapparat Jeger'n-proppene. For mye brus/bakgrunnsstøy.

 

Edit2: Og lavmælte standplassledere hører IKKE hjemme på en skytebane!

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (7 timer siden):

Edit2: Og lavmælte standplassledere hører IKKE hjemme på en skytebane!

Dette er dessverre noe jeg ikke får gjort noe med, selv om jeg er helt enig… Med redusert hørsel i utgangspunktet, har det skjedd at med propper under klokker blitt vanskelig å få med seg hva som sies, selv med maks volum på klokkene. 
 

Hvordan ble lydbildet?

Link to comment
Share on other sites

Zenith skrev (17 minutter siden):

Hvordan ble lydbildet?

Hardt og metallisk, med tendenser til feed-back (piping). Men med den lavmælte standplasslederen er det vel egentlig skytterlaget som er "problemeier", for du er nok langt fra den eneste med redusert hørsel? Jeg har skutt på mange baner (NJFF og DFS) opp gjennom årene, og jeg kan ikke huske å ha møtt noen som ikke var høye, klare og tydelige i meldingene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...