Jump to content

Venstre dominant syn


måltrosten

Recommended Posts

Hei,

jeg har en 14 åring  som skal begynne å skyte med hagle, hun har ikke skutt før.

Hun er høyrehendt og vi har testet og funnet ut at hun har venstre dominant syn. Spørsmål mitt er da om hun bør trenes opp som en links skytter eller skal hun bare

lære å klype igjen det venstre øyet rett før skuddet?

Hva er best?

Link to comment
Share on other sites

måltrosten skrev (17 timer siden):

Hei,

jeg har en 14 åring  som skal begynne å skyte med hagle, hun har ikke skutt før.

Hun er høyrehendt og vi har testet og funnet ut at hun har venstre dominant syn. Spørsmål mitt er da om hun bør trenes opp som en links skytter eller skal hun bare

lære å klype igjen det venstre øyet rett før skuddet?

Hva er best?

Hvis hun er i tillegg er venstrehånd er det mer meningsfull å begynne som linksskytter . 

Hvis ikke spiller det nesten ingen rolle unntatt hun er mer komfortabelt som linksskytter .

Da må hun prøve seg fram .

  • Confused 1
  • WTF 1
Link to comment
Share on other sites

Enklaste er vel å bruke EasyHit som vil "tviinge" høyre øye til det dominerende ved skyting. - Billige, (ca 300 kr) lett å montere og utvalget av våpen, både brukte og nye beregnet for skyting fra høyre skulder er jo betydelig større. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med hell på barn-ungdommer brukt blanke beskyttelses briller der vi har tapet over venstre brilleglass med julegave-tape som ligner frosting, en bit plasert  i synsfeltet akkurat slik at venstre øye ikke ser løpsmunning-kornet det har vært nok til å forstyrre slik at høyre øye tar over siktingen, så er det øvelse gjør mester.

Dette kan også brukes på fritiden feks når det leses for å lære hjernen å bruke høyre øye.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...