Jump to content

Dømt for ulovlig oppbevaring av våpen


sako_35

Recommended Posts

Her er det vel også noe som må ha glippet hos myndigheten, om dette var registrerte våpen, noe dommen ikke sier noe om! Veldig usikker her gitt! 

 

https://www.nrk.no/innlandet/mann-i-40-arene-i-glamsdalsdistriktet-hadde-mange-ulovlige-vapen.-han-er-domt-i-tingretten-1.15929148?fbclid=IwAR1vOlznmQGZKOVoHlcZUu52Sotu8Phi_LtXlWs7UMFtGCgUwVRHKXRfDvs

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Av det jeg kunne lese ut derifra var de ikke registrerte, han hadde  "arvet" de. Politiet har der i forbindelse med en annen sak, trolig narkotikarelatert. Her er det jo  ganske mange brudd på våpenloven.

Ikke registrerte våpen.

Ulovlig oppbevaring

Ulovlige våpen(kniver og knokejern)

Link to comment
Share on other sites

sako_35 skrev (43 minutter siden):

    -   om dette var registrerte våpen,   -

 

Dvs., om disse våpna, i sin tid, var lovlig registrert på foreldrene (?) til vedkommende. Hvis det er tilfelle, er jo saken ikke så spesiell. Man (politiet?) regner med at det, til enhver tid, er ca. 50.000 dødsbo med våpen (eller 50.000 stk. våpen?), som ikke er skikkelig "skiftet".

Link to comment
Share on other sites

Står ikke noe om de var registrerte eller ei, om jeg satt der som meddommer, ville jeg i det minstre spurt om det, noe meddommere kan! 

Ikke snakk om å finne feil, men jeg er nyskjerrig, ikke alt som formiddles i avisene! 

Men samtidig er jo vedkommende pliktig å oppbevare disse våpene på forsvarlig vis, noe som ikke var tilfelle her! 

 

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Det står at han ikke hadde søkt om å inneha dem, og at han har arvet dem. Da er det ikke så vesentlig om de en gang har vært lovlig registrert på en tidligere eier.

 

Poenget er at han har overtatt dem uten å søke, og det er straffbart.

 

Men hvis ei heller forrige eier hadde registrert dem lovlig, så kan nesten ikke denne fyren straffes for det også, i tillegg til det han selv har gjort.

Link to comment
Share on other sites

fleskebacon skrev (1 time siden):

Men hvis ei heller forrige eier hadde registrert dem lovlig, så kan nesten ikke denne fyren straffes for det også, i tillegg til det han selv har gjort

Det er vel det som kalles "arvesynd" 🙄

 

K

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...