Jump to content

38 special på søknad, kjøp 357?


Min Mor

Recommended Posts

Hei hei,

Jeg har sendt in søknad til en revolver 38 special i "revolver" klasse fra NSF.
Men nå ser jeg at mange revolvere er oppført i 357 magnum, i stedet for bare 38 special.
Når søknaden er godkjent, kan jeg kjøpe en 357 magnum eller skal jeg få dem til å endre søknaden til 357 først?

Revolveren vil bli kjøpt fra en autorisert forhandler.
Link to comment
Share on other sites

Send politiet en mail, vis til søknaden og forklar hvorfor du ønsker å bytte kaliber, og at nytt kaliber også dekker opprinnelig bruksområde. Jeg har alltid fått svar samme dag eller senest dagen etter når jeg har spurt om endringer.

Edited by glockoman
Link to comment
Share on other sites

Vanligvis  får man  ikke  godkjent et våpen i Ikke-godkjent kaliber av opplagte grunner, men siden en .357 også kan dekke.38 i dette  tilfelle, hender det de godkjenner det. Jeg  fikk ihvertfall  godkjent når jeg søkte på akkurat det samme. 

Kommer ann på hvor velvillig våpenkontoret ditt er.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du må nok sende de en mail, spørre om å få byttet kaliber. Pleier å være en lettvint sak. Du får en mail som du må skrive ut og ha som vedlegg til søknaden. En 38 special søknad gjelder ikke for 357, da det ikke er samme patronen. Andre veien kunne nok vært mer mulig, dog får man ikke 38 special på en 357 søknad heller, uten å ha snakket med snuten først.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man får tillatelse til å kjøpe en 357 så kan mange av våpnene også skyte 38 special ammunisjon, men slik jeg har oppfattet reglene så får man ikke kjøpt 38 special ammo med et våpenkort for 357.  Er det mulig å lovlig få tak i 38 special ammo med våpenkort for 357?

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Sorvoll said:

Hvis man får tillatelse til å kjøpe en 357 så kan mange av våpnene også skyte 38 special ammunisjon, men slik jeg har oppfattet reglene så får man ikke kjøpt 38 special ammo med et våpenkort for 357.  Er det mulig å lovlig få tak i 38 special ammo med våpenkort for 357?

Du får selvsagt kjøpe 38 sp. ammo med 357 våpenkort.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...