Jump to content

Sivilpistol klasse 2: Sig Sauer P365 XL


ahe753

Recommended Posts

Den passer i boksen med 12 skudds magasin, setter du på rødpunkt er den ikke lengre tillatt, så det er egentlig ikke en problemstilling om den passer eller ei. 

 

P365 har et "spesielt" avtrekk for å si det forsiktig, den gjør at Glock føles som perfeksjon er en annen måte å si det på. 

Det er et av de verste avtrekkene jeg har prøvd, det er så sinnsykt langt med mye "stacking". Selv ikke mcarbo kit kjøpt på pvas har hjulpet meg nevneverdig. 

 

Den sitter godt i hånden, spørsmålet er om du klarer å bli venn med det forferdelige avtrekket. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det er store individuelle forskjeller på P365-modellene, eller om avtrekk i stor grad er en "smakssak", men har en selv en P365X (med flat avtrekker) og jeg opplever dette som ganske OK for et våpen i "dette segmentet". Ganske likt min P320, egentlig?

 

Overhodet ikke perfekt "ut av boksen", men avtrekket er kort og ganske lett på mitt våpen. Nå har jeg våpen som jeg synes har skikkelig gode avtrekk (custom 1911, tunet CZ, P210 osv.), og for den saks skyld tjenestevåpen som Glock i den andre enden, men opplever personlig ikke at P365-modellen har et spesielt dårlig avtrekk. Men det koker kanskje ned til hva man er vant med / liker osv. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kan presisere at min er en XL som også har flat avtrekker, det hjelper lite at den bryter i 90 grader når du har en veldig lang vei dit. 

 

Nå vet jeg at SIG endrer denne pistolen fortløpende, da jeg satte inn mcarbo fjærene i desperasjon. Så fant jeg ut at SIG har gått så langt som å eliminere en fjær på de nyere pistolene, så at de også endrer avtrekk står vel til troende. 

Til opplysning ga mcarbo meg et lettere avtrekk, fortsatt like langt med mye stacking. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ahe753 skrev (19 minutter siden):

Takker for svarene. Skal sjekke avtrekket før jeg bestemmer meg. 👍

Det høres lurt ut. Men husk nå også at en børsemaker lett kan utføre litt "magi" på de aller fleste avtrekk uten at det trenger å koster en formue.. Så finnes det jo dessuten masse avtrekksløsninger  for populære våpen som dette, inkl. hele avtrekk / fjærer som man ganske enkelt kan oppgradere selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har nå skutt en del skudd med denne og må si meg ening at avtrekket er litt spesielt men som med mye annet i pistol verden så vener du deg til den.

Hadde en Glock 19 gen 4 før og føler vel at den også var veldig spesiel og skyte med også men man vener seg til den.

P365xl kontra Glock 19 så hadde jeg valgt P365xl 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...