Jump to content

Erfaring med Odin Jakt 6,5x55


Btt91

Recommended Posts

Hei,

Er det noen som har erfaring med Odin Jakt 6,5x55 fra Våpensmia? Jeg ser den er laget i Sverige, og jeg har lest i en tidligere tråd at det er norma som produserer disse. Disse koster en brøkdel av annen jakt ammunisjon. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg siterer følgende fra Våpensmia: "Odin er eksklusivt produsert for Våpensmia. Meget god presisjon og veldig effektiv på jakt."

Ut fra pris (de er jo skambillige, koster mindre enn Sellier&Bellot!) og formuleringen "veldig effektiv på jakt" tenker jeg de må være ladet med ei konvensjonell, rimelig (og tynnmantlet?) blykjernekule som lett kan splintre/fragmentere. Ville absolutt ikke vært mitt valg til vilt som skal spises. Men f. eks. til mindre rovvilt og hodeskudd på sel er det sikkert god knall. Og glimrende ammunisjon til å avlegge skyteprøven med for de som ikke lader selv.

Edited by Sølvrev
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at de er skambillige og hvis presisjonen er innafor så blir de med på neste skyteprøve! Får holde meg til Mega og Oryx. Har kjøpt meg noen esker med den nye sako kula Powerhead blade. Det blir spennende å se hvordan den går i børsa. 
 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Så et rådyr skutt med ei 30 kule av dette merket en gang. Mantelen og blykjernen skilte lag. Mantelen satt igjen i brystet på dyret. Det som var igjen av blykjerna satt i skinnet langt bak på dyret. Både skytteren og u.t. fikk oss en støkk. Har selv brukt Odin til oppskyting. På jakt spanderer jeg ekstra kroner på bedre ammunisjon enn dette i trå med human jakt.  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...