Jump to content

Sabatti adler 20/76


Johnharald89

Recommended Posts

Hei. Jeg lurer på om det er noen som kan kansje hjelpe meg litt. Har kjøpt en sabatti adler 20/76 å jeg prøver å finne ut om den er godkjent for stålammunisjon både jakt å trening’skudd. Er det noe jeg kan se etter selv på haggla eller må jeg til våpensmed for å finne det ut? 

Link to comment
Share on other sites

I denne kan du trygt skyte standard stål, både jakt og trening. Siden den har 76mm kammer, vil jeg anta at den er trykktestet for minimum 1080 bar - men har den trangere choke enn 1/2 må du holde tunga rett i munnen ved bruk av high performance ammunisjon. Er du usikker på om du kan bruke "high performance" så bruk standard stål 20/70. Så leser du denne tråden fra start- og vedlagte linker. Her står det meste.

 

 

Edited by asterix
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Gratuler med en snerten børse.🙂 Denne børsa er såpass gammel at den kun har de to italienske "proof marks" på løpet. (Kg1.160 er nok vekta på løpet) Hva merkene på låsehaken betyr er det vel enklest å google. Det "fine" med kaliber 20 er at High Performance ammunisjon skal kunne brukes i våpen som har 76 mm kammer- og har 1/2 eller åpnere choke- som din børse. High Performanse i kal 20 skal ha ett maks-trykk på 1050 Bar. Har børsa 76mm kammer og "proof marks"- slik som din- er den altså testet for 1050 bar eller mer. Så din børse burde være alt-spisende. Men igjen- les hva som står på ammunisjonseska før kjøp- det finnes mye rar og gammel stålammunisjon i hyllene til enkelte importører.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...