Jump to content

Selier & Bellot Exergy 30-06


Ludoben

Recommended Posts

hjortefot.com skrev (6 timer siden):

Gå for kuler med mellom 150 og 170 grain i 30-06

Sako Blade, Norma Ecostrike og Federal Trophy Copper er alle i premiumsegmentet av  fabrikkpatroner.  Har god erfaring med disse i forskjellige kalibre. 

 

nais, takker. Testet Lapua Naturalis, det er jo en veldig god kule men leverte dårlig presisjon i min rifle. Mulig det hadde med vekt og lengde å gjøre, vanskelig å stabilisere. Liker fasongen på Exergy, og det jeg finner av tester ser greit ut. Alternativet pr nå er Trophy Copper, Vor-tx (TTSX) og Exergy - sistnevnte har jeg aldri hørt om før og derfor spørsmålene.

Edited by Ludoben
Link to comment
Share on other sites

Ludoben skrev (1 time siden):

Ble to pakker Hornady Superformance GMX, gleder meg til å teste disse :)

Blir nok bra. Ellers har du den nye Exergy Blue Tip. Der får du 165 grs kule til 30.06 tipper den vil være en god patron/kule om ditt våpen liker den. Ser den kommer med 110 og 165 grs kuler til 308 win. 110grs kule hadde vært aktuelt for mitt bruk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (52 minutter siden):

Blir nok bra. Ellers har du den nye Exergy Blue Tip. Der får du 165 grs kule til 30.06 tipper den vil være en god patron/kule om ditt våpen liker den. Ser den kommer med 110 og 165 grs kuler til 308 win. 110grs kule hadde vært aktuelt for mitt bruk.

Skulle egentlig ha 165 grs, men kjøpte 150 grs ved en feil. Det blir nok uansett bra, men hadde vel heller tatt 165 grs for litt mer pønsj. Spent på presisjon. Det eneste jeg savner på Exergy er boat-tail, det hadde gjort kula noen tjenester tror jeg, men ellers ser den jo veldig solid ut og testene er jo ingenting å si på. Jeg er mer spent på hvilken presisjon man får ut av den.

 

Hvis GMX ikke leverer presisjonen jeg trenger så prøver jeg Exergy og Trophy copper, deretter får jeg vel gå på ecostrike og sako elns. Men tror vel jeg har funnet noe som leverer akseptabel presisjon innen den tid :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ludoben skrev (6 timer siden):

Skulle egentlig ha 165 grs, men kjøpte 150 grs ved en feil. Det blir nok uansett bra, men hadde vel heller tatt 165 grs for litt mer pønsj. Spent på presisjon. Det eneste jeg savner på Exergy er boat-tail, det hadde gjort kula noen tjenester tror jeg, men ellers ser den jo veldig solid ut og testene er jo ingenting å si på. Jeg er mer spent på hvilken presisjon man får ut av den.

150grs holder nok masse :D Den Exergy Blue er BT kule ;) Lykke til. Ellers fikk jeg knall presisjon i 308 win med den nye fra Sako. 162grs kule mener jeg den var? Kjøpte ei slik 308 win pakke med Sako. 80 trenigskudd og 20 av den med den nye kobberkula dems. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (På 31.3.2022 den 18.52):

150grs holder nok masse :D Den Exergy Blue er BT kule ;) Lykke til. Ellers fikk jeg knall presisjon i 308 win med den nye fra Sako. 162grs kule mener jeg den var? Kjøpte ei slik 308 win pakke med Sako. 80 trenigskudd og 20 av den med den nye kobberkula dems. 

Takk! Jeg tror at når man nå blir tvunget over på blyfrie alternativ så kommer nok også utvalget til å blomstre i butikkene rundt om, og forhåpentligvis vil prisene visne samtidig 😅 Vurderte å kjøpe den pakka til frøkna, men ho sverger fortsatt til bly så må vel gi ho litt tid 😄

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...