Jump to content

Erfaringer med F.A.I.R hagler


Farfarsnus

Recommended Posts

Hei,

Jeg er på utkikk etter min første hagle og har i den sammeheng vært innom en jaktbutikk og forhørt meg med børsemakeren. Siden jeg skyter links så var utvalget noe begrenset for budsjettet mitt på ca. 12 000, men jeg fikk øye på en F.A.I.R Hunter som jeg synes ser lekker ut. 
 

Den tar meg litt over budsjettet, men jeg lurer på om det kan være en god investering for 15000 inkl. tilpassning. Etter besøket i butikken har jeg prøvd å finne noe mer informasjon om denne haglen, men det er jo svært begrenset når det kommer til denne modellen. Var overraskende at selv ikke produsenten skriver noe om den på nettsiden sin. 

 

Lurte derfor på om noen her har samme type hagle og kan dele sine erfaringer? 
 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville mye heller sett meg om etter en brukt Beretta eller Browning. Selvsagt også som ny. Selv om du må strekke deg enda lengre. Jeg har en kompis som kjøpte en f.a.i.r ny. Ble slakk i låsningen etter et par år. Og relativt lite bruk.

Stokken kan nok se fin ut. Men det er fake. Pusser du på den stokken så er d en meget ordinær trebit under. Synes 15 er mye, særlig når du kan få en ny Browning 525 for litt over 20000. Kompisen byttet ut F.A.i.R. til en brukt Browning fra 1965 for nå ca 10 år siden. Den er mekanisk som ny den dag i dag. Pen er den også. 

Link to comment
Share on other sites

Du gjør det eneste rette. Egentlig. Nok av kostnader knyttet til jakt. Verktøyet du har kjøpt er en ubetydelig del av det samlede kostnadsbildet. Gratulerer med ny hagle. Synes det er fornuftig å kjøpe ny Beretta. Prisen for de brukt er såpass høy likevel. Nå er d bare å få den i hus og komme seg på banen:) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...