Jump to content

HVILKEN TRIPOD ANBEFALER DERE- PRS


Epic

Recommended Posts

Ute etter en tripod som holder forever, tåler vekta til en sauer 200 str i vision chassi, har mulighet for arca og vanlig klemm grep. Den skal ha regulerbare bein og "ball head".  Til nå så har jeg funnet denne som et forslag, men har ingen erfaringer med denne. Tenker at dere som skyter PRS må da ha noe insikt i hva jeg bør kjøpe, så bring it!

https://skytterlinken.no/tripod-m-kulehode-arca-style-20-kg

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter ikke PRS så jeg kan ikke uttale meg på det grunnlaget. Jeg har prøvd å skyte over trefoter, men har stort sett lite erfaring på området. Uansett så følger jeg jo litt med på hvilken vei utviklingen går, og det jeg har fått med meg er at man ønsker og unngå den pinnen i midten, slik som det klassiske kamerastativet har. De blir vist nok mere stabil uten den midtpinnen. Du kan jo selv se her hva som er populært;

https://precisionrifleblog.com/2019/02/10/rifle-bipod-tripod/

 

Jeg har tenkt at det kanskje kunne være en artig øvelse å trene litt mere på skyting med trefot, men når jeg ser prisen på en god trefot og jevnfører det med nytteverdien for mitt bruk, så blir jeg litt i tvil om nytte vs kost verdien av de greiene. Du får mye ammo for prisen av en sånn trefot som jeg aldri kommer til å bære med ut på fjellet siden de veier 2 kg pluss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter litt PRS og kjøpte meg en innorel RT90c og Artcise 44 kulehodet på ebay til ca 5000 totalt med moms. Jeg har ikke hatt den lenge nok til å kunne si mye om kvaliteten, men den ble anbefalt av noen jeg vet stresstester utstyret sitt hard. Den tåler 40 kg men veier ca 3kg. Morsomt å skyte fra, men blir ikke brukt i prs da jeg foretrekker å skyte bare fra puter. Jeg tenkte og bruke den til nære elgposter, kamera/spottestativ, men jeg vil mest fremheve den som mitt beste pusseutstyr. Deter gull å kunne justere rifla alle veier og sitte i godstolen å pusse løp😅 Joa også er den fin å lagre rifla på

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...