Jump to content

Walther GSP .22 fra 1984


orlogs

Recommended Posts

God kveld.  Jeg står i ferd med å kjøpe en .22lr for VM fin, NAIS og hurtigpistol og har en Walther GSP fra 1984 på hånden. Har foretatt en del prøveskyting og det funker bra. Prisen er grei og jeg tenker å koste på meg et Rink-grep. Det jeg lurer på er om en såvidt gammel pistol har en funksjonell rest-levetid som forsvarer kjøpet ? Siden jeg er pensjonist og godt opp i årene gjelder det å finne det optimale forholdet mellom pris, pistolens levetid og min egen resterende funksjonsdyktighet. Noen med erfaring med Walther ?

Link to comment
Share on other sites

Walthern vil nok mest sannsynlig overleve par generasjoner til.  :)

Rink grep er en bra oppgradering.

Her er ett sett du kan kjøpe for å bygge om til 6 skudds magasin hvis du skal skyte felt øvelser..   https://sportsskyting.no/Webshop

Ett annet tips er å sette lodd fremme under løpet når du skyter hurtig, da hopper den ikke like mye.  Jeg satt lodd som brukes på alu felger til bil.

 

Edited by wolfen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei! Ser at dette er en gammel tråd, men min gsp fra 1974 har jeg hatt siden 1995, og den har skutt enormt mange skudd uten nevneverdige problemer. Den var meget godt brukt da jeg fikk den, og jeg har sikkert skutt 30.000 skudd med den. Håper du har funnet ditt våpen, og at du har like mye glede av det som jeg fortsatt har!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...