Jump to content

Avtrekk HVA /CG 1900


Jeger'n

Recommended Posts

  • 2 months later...
Jeger'n skrev (På 28.2.2022 den 22.21):

Jeg vurderer å bygge opp et våpen med basis i ei fabrikkny kasse. Noen som har kjennskap til om noen kan ha et slik avtrekk liggende nedstøvet i ei skuff? Kjenner til at Zoli sitt kan brukes, men skulle gjerne hatt fatt i et svensk. 

 

IMG_20220228_222056.jpg.cd6fdd7fafbef251d628e5ee584d15db.jpg

Det er da en begynnelse. 

 

Hei. Har du fått tak i avtrekk? Eg trur Børsemaker Andre Michelsen kan ha avtrekk liggande for han var heilt hekta på HQ/CG 1900 ei stund. Tlf til Han 56372102

Link to comment
Share on other sites

Takk for info. Noen og enhver som har vært/er det 🙈.
Prosjektet strandet imidlertid før det kom skikkelig i gang. Kassa jeg hadde tilgang til var av sportermodell. Disse hadde 60 grader hevarmsløft og var laget for 222. Jeg tenkte å kamre den i enten 6,5x55 eller 30-06. Kjenner et par børsemakere som har god kunnskap om disse kassene og det er brukere her inne som også innehar masse kunnskap. Jeg ble sterkt frarådet å gjøre dette da inngrepet for klakkene blir redusert med 1/3. Svensken sa det ikke var noe problem, men han var tross alt selger i denne situasjonen. Da ble det til at jeg lyttet til de norske stemmene. Har en svensk kompis som forsøker med en 6,5 Creedmoor og jeg får sikkert vite litt om hvordan det går.
Det kunne uansett vært interessant med et avtrekk i reserve til de man har, så jeg tar kontakt med han og sjekker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...