Jump to content

Justerbar kolbe Hagle


Kristian4

Recommended Posts

Hei, vurdere å gå til innkjøp av en beretta Silver Pigeon 1 686 MY19 med justerbar kolbe til 22 500,- som i hovedsak skal brukes til støkkjakt på rype. Trenger justerbar kolbe da den vanlige på denne hagla er for lav for meg. 

Lurer da på om noen har prøvd denne, evt. har erfaringer med andre hagler med justerbar kolbe på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Kristian4 skrev (38 minutter siden):

Trenger justerbar kolbe da den vanlige på denne hagla er for lav for meg. 

Beretta blir et godt valg uansett. 

Kjøp gjerne med justerbar, men hvorfor mener du den "vanlige" er for lav..har du prøvesutt på papir og funnet ut dette eller...

Smaken er som baken,- selv ville jeg valgt en med kolbe som passer meg sånn noenlunde i utgangspunktet. Sett altfor mange som når de har en dårlig dag på banen i desperasjon begynner å skru på sine justerbare,..eller skifte choker 

Link to comment
Share on other sites

bobby skrev (2 timer siden):

Beretta blir et godt valg uansett. 

Kjøp gjerne med justerbar, men hvorfor mener du den "vanlige" er for lav..har du prøvesutt på papir og funnet ut dette eller...

Smaken er som baken,- selv ville jeg valgt en med kolbe som passer meg sånn noenlunde i utgangspunktet. Sett altfor mange som når de har en dårlig dag på banen i desperasjon begynner å skru på sine justerbare,..eller skifte choker 

Ser rett og slett ikke kornet når jeg legger kinnet nedpå hagla, tenkte derfor jeg kunne kjøpe en justerbare kun for og få rett høyde egentlig.

Link to comment
Share on other sites

DanielV skrev (11 timer siden):

Kva med å prøve Browning? Etter mi ringe erfaring virkar dei litt høgare. Ellers enig med bobby.

 

Kjøpte sjølv Beretta fordi det var det eg hadde høyrd om, men den er litt lav for meg. Bedre å kjøpe ei som passar, enn ei med "rett" namn..

Har prøvd browning også, men syntes selv berettaen "Føles" bedre ut. Browningen er også litt for lav, men ikke like ille. Eneste hagla som er høy nokk for meg som jeg har prøvd, er pappa sin Lanber Baron fra 96.

Link to comment
Share on other sites

Kristian4 skrev (20 timer siden):

Ser rett og slett ikke kornet når jeg legger kinnet nedpå hagla,

Da løser vel dette seg med justerbar kolbe,..en tanke rundt dette er likevel at i en litt stresset jaktsituasjon presser man ikke kinnet like hårt ned på kolbekammen som når man tar anlegget i butikken. 

Selv er jeg ikke begeistret for hagler som setter treffen for høyt over siktebilde - eller dit man "peker",- men liker at treffene sitter i sentrum av korn.- Er nok i "mindretall" angående dette,.. 😇 de fleste vil ha litt overslag i treffbilde i varierende grad avhengig av elevesjon av skinne og hvor mye man ønsker se av denne i anlegget. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...