Jump to content

Pistol dynamisk skyting, hjelp til valg av utstyr.


Epic

Recommended Posts

Hvilket belte

Hvilket hylster

Hvilke magasin hylster 

Hvor mange magasinhylster trenger man

Vil dere anbefale meg. Jeg bruker en glock 17 gen 5 og tenker å skyte dynamisk program nå i sommer!

 

Bør jeg helst kjøpe orginale magasiner som

https://www.2alfa.no/glock-17-magazine-gen-5-17-skudd.html 

eller er uorginale like bra?

https://www.brownells.no/PMAG-17-GL9-9X19-MAGAZINE-FOR-GLOCK-17-PMAG-17-GL9-Magazine-for-Glock-17-10-pk-MAGPUL-Black-9-mm-Luger-Polymer-17-Round-100024594

Jeg trenger jo sikkert ikke 10 stykker, men tenker å spørre om det er kvalitetsforskjell. De blir jo sluppet i bakken til en hver tid, så regner med man sliter de ut etter hvert. 

 

Takker for anbefalinger! 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har orginale og uorginale magpul magasiner. Magpul er lettere enn de orginale. Personlig liker jeg best orginale med magasinforlengere. da har man litt mere å holde i når man bytter magasiner… 
www.tonisystem.it

Har byttet belte til Lynx DoubbleAlfa. Settes sammen av små plastbiter. Meget stivt belte. Enkelt å lagre og ta med seg. 
3 eller 4 magholdere er greit. Evt en magnet.

hylster er det mange å velge imellom. Litt smak og behag egentlig, men et godt kudex hylster er jo ikke feil.

gost eller doubble alfa sine er bra. 
 

9964063B-BA39-4B6E-8234-8FDC385B2FE5.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Kskomp skrev (1 time siden):

Personlig liker jeg best orginale med magasinforlengere

Noen spesiell grunn som eksempelvis mer pålitelig, holdbare eller føles de bare bedre?

Kskomp skrev (1 time siden):

Har byttet belte til Lynx DoubbleAlfa

Hvordan er dette i tilpasning? Må man inngå kompromisser eller får man tilpasset det som et vanlig belte?

Link to comment
Share on other sites

Epic skrev (1 minutt siden):

Noen spesiell grunn som eksempelvis mer pålitelig, holdbare eller føles de bare bedre?

Hvordan er dette i tilpasning? Må man inngå kompromisser eller får man tilpasset det som et vanlig belte?

Sikker bare smak og behag fra min side. Har ikke hatt trøbbel med noe av de så de er sikkert bra begge to. 
 

Ingen problemer med tilpassing av beltet. Justerer antall ledd og beltespennen har en viss fleksibilitet. Nå har de også laget et 1/2 stykke for ennå bedre tilpasning. Er du usikker så fungerer det også meget bra med vanlig belte. Har brukt crspeed sitt belte i noen år og det har fungert bra for meg. Grunnen til at jeg byttet er vel først og fremst å prøve noe nytt😊 Men lynx belte virker mere stivere enn crspeed sitt. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har også kjøpt inn Lynx og venter bare på halv-linken da det enten er litt for kort eller litt for langt med de vanlige. Dette er noe som endrer seg med vekta men det er en enkel sak å legge på eller ta bort ledd.

Mitt gamle belte er fra DAA (2016 årgang) og jeg merker at Lynx kommer bedre inn på innerbeltet og derfor sitter bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...