Jump to content

Stippling ja/nei


Epic

Recommended Posts

Garantert ikke bare med som sliter med svette hender når sola steker om sommeren og man skal løpe rundt å skyte. Så for å nå ha en løsning mot den varmere tiden har jeg fundert veldig på hva jeg skal finne på. Sett på sånn greps teip, men også stippling. Er det noen av dere som har erfaring med stippling, hvordan løser dere problemet? 

 

Snakk om en g17 om det skulle ha noe betydning. Fristende å stiple, men vil ikke at den skal kjennes ut som en missforma plastbit heller. 

Edited by Epic
Link to comment
Share on other sites

En glock er og blir en "hammer".  Alltid stipla mine, også frest ut litt materiale ved selve avtrekksbøyla for å få pekefingeren enda høyere opp på pistolen. Stipple gjerne også på siden ved sliden for tommelen.  

Når det kommer til mønster så ville jeg ikke fokusert så mye på det, for å unngå att den kjennes ut som en kaktus så bruker du bare lite makt når du stipler. Så kan du føle deg litt fremm etter å ha prøvd. Stipplinga slites etter hvert og da er det bare å varme opp svijernet og gjenta prosedyren.

 

 Coming along nicely. Already did the undercuts as you can see. #unitytactical #atomslide #stippling #stippled #fdeframe #Glock #glock17 #glock19 #inforce #inforceapl #sortofahobby

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Har stippla trestokken på ei Remington 700. Blei eigentleg gansk nøgd med resulatate. Ikkje sikker på kva ein G17 er fornoko, så kan ikkje uttale meg om det. Plastgrep?? Eg trente på ei treplate før eg byrja på stokken. Prøvde meg fram med litt forskjellige fresehover, hastigheit og vinkel på fresen. Endte opp med å bruke ein 2-3mm freskule og haldt fresen så flatt som eg klarte. Jobba hovedsakeleg med fibrane. 

 

Fant nokre gode videoar på Youtube:

 

Han her karen brukar litt forskjellige "hover" på fresen. Eg personlig likte ikkje resultatet, men du kan sjå litt på teknikken her: https://www.youtube.com/watch?v=yb3eQVGw0LU 

 

Her er vist stippling av plastskjefte: https://www.youtube.com/watch?v=sd8mHw-k1wE

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...