Jump to content

Flåbenk/tralle


358 Win

Recommended Posts

Tenkte det hadde vært greit med en tralle å frakte hjort med skutt på jordet, gjerne seint på kvelden eller i måneskinn senere på natten, uten å vekke resten av familien og evt halve bygda. Det blir jo gjerne til at man er alene og starter traktoren for å hente hjorten i skuffa. 

Laget en mal i treverk, prøvde meg litt frem med tyngdepunkt og spurte på industrimekaniker linja på en videregående skole om de kunne tenke seg lage en slik vogn og det ville de gjerne. 

De gjorde en fremragende jobb og jeg er svært fornøyd med resultatet. Vanskelig å få testa den ut i praksis på denne årstida men med en voksen mann liggende i tralle flytter man den lett med en finger. Lett å henge bak en sykkel også hvis man har et stykke hjem.

Samtidig har man glimrende flåbenk i riktig høyde. Håndvinsjen som drar 350 kg er kjøpt på biltema. Hjula er fra en gammel terrengsykkel 

20220217_141716.jpg

20220217_141748.jpg

Edited by 358 Win
  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset, denne var jo helt kanon. Tror kansje jeg hadde vurdert en nedfellbar støtte bak sånn i tilfelle trallen tipper bakover når man jobber med dyret. Kvasse kniver og plutselige uventede bevegelser kan føre til såre fingre.

 

Kunne du delt noen mål/ tegninger på trallen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...