Jump to content

matchgun 22 - bugs - løsning


wolfen

Recommended Posts

2 hours ago, wolfen said:

Hei

Vi har par medlemmer med matchgun og de sliter begge med hylser som ikke kastes ut.

Er det noen med matchgun som har tips å komme med.. 

Det er jo ett supert våpen men buggete..

 

Vær også obs på at vugga kan gi et problem, da denne har ei stålkule som veksler mellom to posisjoner i aluminiumsramma. Dette vil over tid gnages i stykker og gi problemer med timing. Her veit jeg det er flere som har fikset dette ved å bore ut hullet og erstatte dette med hylse i stål, så det ikke gnages istykker. Skal se om jeg klarer å finne igjen det jeg har sett om dette. Mulig børsemaker Bekkevold i Brumunddal også vet noe om dette, da det var han som hadde jobbene for Børselars når de hadde Matchgun

 

Hilsen en som har 3 stk som går som klokker.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Litt avhengig av årsmodell man har der, sjekk at dersom det er noen skruer i toppen som går oppover i dette området, (1 av mine har skrue her, 2 har ikke) at disse er skrudd helt inn. På min var den ikke det når jeg kjøpte den brukt, faktisk hadde skruen godt med merker, så har nok pågått en stund, med dertil funksjonsfeil.

 

Jeg har forøvrig laget meg 2stk 6skudds magasin 22LR og 1stk 32WC magasin.

 

Driver også og ser på muligheten for å legge inn tungsten motvekter m/fjærer a la Pardini i RF-utgaven jeg har, da det er 4 gjengede hull der.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Think! skrev (På 15.2.2022 den 21.13):

Ikke drar ut hylser? Det er vel minst 1 våpen i klubben som drar ut hylsene så kraftig at hylse-rim revner i overgangen til rettvegget hylse. Så årsaken kan være at utdrager mister taket pga voldsom kraft. Det var ikke bare en hylse som var slik, men flere.

det ble visstnok fikset når han fikk nye deler..  men han har og mateproblem og hylse på tvers problem.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...