Jump to content

Omkledning av guncase


Nimrod67

Recommended Posts

Jeg kjøpte inn en «ny» Oak & Leather»-koffert til en av haglene mine i fjor. Etter omskjefting av hagla passet ikke kofferten helt lenger, og jeg måtte opprinnelig forlenge rommet til stokken da jeg fikk kofferten. Jeg var kun sånn passe fornøyd med resultatet da det var vanskelig å matche look’en på den opprinnelige filten. Ullfilten bar også preg av drøye 100 års bruk.

Da er det kun en ting å gjøre…ut med gammel filt og bestill ny fra Peter Dyson i Yorkshire!

Den forsendelsen er tydeligvis på villspor, men jeg håper den ankommer snart.

 

Siden det kun blir mindre endringer kan deleveggene i all hovedsak gjenbrukes etter å ha bløtet opp de utlirkede delene og fjernet gammel filt og gamle limrester.

4EDBB6D9-21A5-4F2D-BDD3-F491FE45D00B.jpeg

Edited by Nimrod67
La til info
  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Stort sett limt, tre mot filt. Jeg har gjenbrukt noen av de opprinnelige stiftene her og der, ellers er det støtten fra ytterveggene via elementene og skilleveggene som gir innmaten soliditet.

Hvis du skal bygge selv, ikke bruk eik i rammen…blir blytungt! På denne er det kun eik i lokk og treet rundt innmaten, resten er i gran.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...