Jump to content

Sig Sauer P210 Super target 6" - ødelagt løp?


Breiðisjor

Recommended Posts

Har en tysk Sig Sauer P210 Super target 6" som jeg nå sliter med. Den har alltid vært meget presis og gått godt med det meste av fabrikkammo og hjemmeladet. Men etter skyting i går kveld, så klarer jeg ikke lenger å få sleiden helt fram igjen fra bakre stilling når våpenet er montert.

 

Ganske små toleranser på dette våpenet, så antok at det bare var snakk om behov for en grundig puss etter trening. Et kjapt Google-søk "bekreftet" dessuten at dette var et "vanlig problem" med P210. Men etter rengjøring, så ser jeg nå (til min store forskrekkelse) at det er kammerdelen av løpet som ikke lenger får tilstrekkelig plass når jeg skal sette på plass det i våpenet. Dette resulterer igjen i at sleiden ikke lenger kan "rackes" fram og tilbake som tidligere.

 

Kan det her være snakk om for høyt trykk i hjemmeladningen som rett og slett har ødelagt (utvidet) pipen? Klin umulig å se noe skade med det blotte øye, dog. Det er også snakk om relativt "slappe" konkurranseladninger i 9x19 fra en meget erfaren hjemmelader, og som jeg aldri har hatt noe problemer med før (med unntak av ett og annet klikk). Ladningene har også gitt ekstremt fine samlinger i våpenet, langt bedre enn med fabrikk..

 

Er en "glad amatør" og slettes ingen børsemaker, så beklager hvis problemet mitt er noe uklart formulert. Kan heller laste opp bilder etter hvert, hvis noen ønsker det. 

 

Noen tips fra ekspertene her på forumet før jeg kryper til korset og leverer den inn til en børsemaker for nærmere undersøkelse?

P210_løp_04.jpg

P210_løp_03.jpg

P201_løp_02.jpg

P210_løp_01.jpg

Edited by Breiðisjor
Link to comment
Share on other sites

  • Breiðisjor changed the title to Sig Sauer P210 Super target 6" - ødelagt løp?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...