Jump to content

Hvilket ammoskap


Perjoto

Recommended Posts

Hei, hva anbefaler dere til ammoskap? Stålskap, eller kan vanlig garderobeskap med hengelås benyttes? (Leste at ammo kan korrodere på grunn av limen i sponplater). Hyllene bør kanskje tåle litt ekstra, eller går det fint med vanlig garderobeskap? 10k 9 mm veier vel 130 kilo. Hvor stort bør det være? Noen tanker / tips?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd med tynnvegget stålskap (verktøyskap), og har disse fra Garage15.no. Ser AJ Produkter har tilsvarende skap, men kanskje litt dyrere? Kjøp heller for stort enn for lite (mine er fulle nå, haglepatroner og div. riflepatroner i 3 ulike kalibre som jeg lader selv). Om du er hjemmelader skal også tennhetter og krutt være nedlåst.

 

image.png.67adad06d67a9390b85e14850fbcb79a.png

Edited by Sølvrev
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Perjoto skrev (2 timer siden):

Hei, hva anbefaler dere til ammoskap? Stålskap, eller kan vanlig garderobeskap med hengelås benyttes? (Leste at ammo kan korrodere på grunn av limen i sponplater). 

Bruker kjøkkenskap fra IKEA med ettermontert lås. Aldri opplevd korrosjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har plukket opp noen trekister som ble gitt bort på finn.no, og så montert på låsbeslag til en hundrings fra Biltema.

God plass, ingen vektbegrensning - praktisk om man har mye ammo av samme type slik at man slipper å rote rundt for å finne den ene boksen som ligger underst...

 

Link to comment
Share on other sites

Perjoto skrev (2 timer siden):

Garage har en hylle, og de mente det ville bli for tungt for skapet med 130 kg

Hva skapet kan bære av vekt totalt skal jeg ikke uttale meg for bastant om, det kommer vel an på underlaget? Jeg har snekret en solid sokkel til mine skap, sett til at det er understøttet langs alle sidekanter i bunnen, samt kjøpt en ekstra hylle til hvert av dem. Det fordeler lasten, og gir bedre oversikt. Du kan ev. bruke tre hyller i skapet.

Resized_20220209_180001.jpg.453f032739a9cf4cd6a2f411905a7ae2.jpg

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 2/9/2022 at 6:36 PM, Sølvrev said:

Hva skapet kan bære av vekt totalt skal jeg ikke uttale meg for bastant om, det kommer vel an på underlaget? Jeg har snekret en solid sokkel til mine skap, sett til at det er understøttet langs alle sidekanter i bunnen, samt kjøpt en ekstra hylle til hvert av dem. Det fordeler lasten, og gir bedre oversikt. Du kan ev. bruke tre hyller i skapet.

Resized_20220209_180001.jpg.453f032739a9cf4cd6a2f411905a7ae2.jpg

Hvordan er dybden i disse skapene? Tenker å bruke de ammoboksene fra militært utsalg, så er spørsmålet om disse går inni.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Sølvrev said:

Skapene måler 42,5cm x 45,8cm x 84,4cm, netto dybde er ca. 45 cm.

Jeg var innom å såg på linken du la ved så de ytre målene så jeg. Netto dybde var det jeg var ute etter, tusen takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...